Strategie terapeutyczne w pracy z pacjentem z echolalią
red. Aleksandra Sęk Echolalia to powtarzanie dźwięków, które usłyszało się z otoczenia. Zjawisko echolalii pojawia się kiedy dziecko gaworzy, czyli
Wpływ funkcji biologicznych w przestrzeni orofacjalnej na prawidłowy zgryz
red. Aleksandra Sęk Ortodonci nazywają wady zgryzu. Logopedzi nazywają zaburzenia mowy. Wspólnetezy jakie przyjmują obie te specjalistyczne zawody to stwierdzenia,
Techniki czaszkowo – twarzowe. Pomost pomiędzy fizjoterapeutami i logopedami
red. Aleksandra Sęk Przed palpacją i pracą manualną ważna jest znajomość i ciągłe doskonalenie się w anatomii.W tym anatomii przede
Stymulacja funkcji słuchowych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
red. Aleksandra Sęk ➔ Percepcja słuchowa – identyfikowanie obiektów dźwiękowych z otoczenia, napodstawie charakterystycznych dźwięków. ➔ Słuchanie – fizjologiczny odbiór
Rozszczep wargi i podniebienia – zasady postępowania – wielospecjalistyczna opieka lekarska i terapeutyczna
red. Aleksandra Sęk Rozszczepy są najczęściej występującą wadą wrodzoną wśród ludzi. 0,5-1,6 %społeczeństwa ma wady rozszczepowe. Kiedy sprawdzimy częstość występowania
Zgryz otwarty – oddziaływanie logopedyczne
red. Aleksandra Sęk W przypadku zgryzu otwartego oceniana jest szpara niedogryzowa, która jest długością między brzegami siecznymi siekaczy żuchwy i
Dysleksja w ujęciu sensomotorycznym
red. Aleksandra Sęk Słowa kluczowe: dysleksja, sensomotoryka, dysleksja sensomotoryczna. Jak nauczyć dziecko planowania ruchu, które jest niezbędne do prawidłowej nauki
Metoda Ułatwionej Komunikacji w pracy z dzieckiem niemówiącym
red. Aleksandra Sęk Metoda Ułatwionej Komunikacji w pracy z dzieckiem niemówiącym. Słowa kluczowe: metoda, ułatwiona komunikacja, dzieci niemówiące, narzędzie usprawniające
Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem
red. Aleksandra Sęk Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem.Słowa kluczowe: autyzm, spektrum autyzmu, terapia. Najczęstsze problemy diagnostyczne w funkcjonowaniu dziecka z
Od mówienia do karmienia
red. Aleksandra Sęk Od mówienia do karmienia. Programowanie ścieżki neuromotorycznej dla ruchów skierowanych na obie aktywności poprzez ćwiczenia karmienia. Niedojrzałością neuromotoryczną
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych w terapii logopedycznej
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, w tym żuchwy, warg, języka i podniebienia miękkiego. Najlepszą pozycją...
Dyspraksja i apraksja mowy. Sensoryczno-motoryczne podejście do terapii logopedycznej
red. Aleksandra SękSłowa kluczowe: dyspraksja mowy, apraksja mowy.Apraksja mowy ma charakter motoryczny, który jest deficytem o podłożu lingwistycznym, który skupia
Funkcje fonologiczne – diagnoza i terapia ucznia z trudnościami w czytaniu i pisaniu
W terapii dzieci z dyslalią często zbytnią uwagę poświęca się na wywołanie konkretnej głoski przy nieprawidłowej...
AFAZJA: podstawy teoretyczne – pojęcie afazji dziecięcej, przyczyny, typy afazji
Afazja według Styczek to całkowita lub częściowa zanik umiejętności posługiwania się językiem (w tym...
Międzyzębowa wymowa t, d, n, l – diagnoza i terapia logopedyczna
Cechy fonetyczne głoski [t]: ustna, bezdźwięczna, przedniojęzykowo-zębowa, zwarto-wybuchowa, twarda...
Diagnoza afazji dziecięcej
Co odpowiada za powstawanie mowy?: - kora mózgowa, - nerwy czaszkowe, przede...
Terapia zaburzeń mowy po udarze mózgu
Afatyk to pacjent, który bardziej czuje niż wie, ponieważ nie potrafi zaplanować swojej wypowiedzi...
Makroglosja w praktyce logopedycznej
Orofacjologopedia bada zaburzoną realizację fonemów, która jest skutkiem nieprawidłowości anatomicznych narządów mowy...
Diagnoza neurologicznych zaburzeń mowy po udarze mózgu (afazja, dyzartria, anartria)
Diagnoza: 1. Ocena neurologiczne w tym wyniki badania neurologicznego i rozpoznanie kliniczne dotycząca...
Żuchwa w pracy logopedycznej
Mięśnie żucia a żuchwa: żuchwa bierze udział w procesie rozdrabniania pokarmu, czyli w żuciu. Kiedy...
Terapia dziecka zagrożonego dysleksją w przedszkolu
„Dysleksja – to trudności w linearnym opracowaniu informacji: symbolicznych, czasowych, motorycznych...
Wykorzystanie techniki tapingu w terapii logopedycznej
Aby potrafić dobrze tapingować, należy opanować bezbłędnie mięśnie twarzy i mięśnie żucia, pod kątem przyczepów...
Stosowanie regulatorów MFS – o metodach wspomagających terapię miofunkcjonalną
Zestaw silikonowych stymulatorów wspomagających terapię miofunkcjonalną. Głównym celem....
Dlaczego praca manualna z ciałem niemowlaka jest niezbędna do terapii logopedycznej?
Fizjoterapia u niemowlaków zapewnia: uzyskanie najlepszej pozycji do oddychania niemowlęcia...
Zaburzenia zmysłów u osób po incydencie neurologicznym
Warunkiem właściwego rozwoju motorycznego jest prawidłowe funkcjonowanie zmysłów...
Staw skroniowo-żuchwowy i zdrowie w ujęciu chirodontycznym
Wpływ na rozwój narządu żucia mają: pozycja głowy w pozycji skorygowanej a nawykowej...
Terapia ucznia z dysleksją w szkole
Wiadomo, że są zjawiska, które mogą nas niepokoić, kiedy obserwujemy swoje dziecko i być podstawą...
Metoda audytywno – werbalna w terapii dzieci z uszkodzonym słuchem
Metoda audytywno - werbalna oparta jest na odbiorze dźwięków przez kanał słuchowy, polega na uczeniu się w...
Niemowlę u logopedy – podejście holistyczne
Zalety oddania niemowlaka z trudnościami z karmieniem w ręce neurologopedy. Neurologopeda: jest...
Nadwrażliwość w sferze orofacjalnej – rozwiązanie terapeutyczne
Logopeda diagnozując sprawdza narządy mowy, jego funkcje i napięcie mięśniowego pacjenta. W terapii...
Kinestezja artykulacyjna i praksja oralna
Niezbędne do nadawania mowy jest czucie głębokie, które posiada umiejętność czucia ułożenia...
Jak spowolnić bardzo szybką i niewyraźną mowę u osoby dorosłej?
Zjawiska fonetyczne, które spowodowane są zbyt szybką i niewyraźną mową pacjenta (A.Siudak): A. Metatezy: a. Metatezy...
Ortodoncja dla logopedów – diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontycznym
Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontycznym obejmuje:...
Diagnoza logopedyczna w przedszkolu
Diagnoza logopedyczna w przedszkolu to innymi słowy badania przesiewowe, które wykonuje się z początkiem...
Praca manualna na obszarze czaszki i twarzoczaszki w terapii logopedycznej
Logopedzi, neurologopedzi, fizjoterapeuci, osteopaci pracujący manualnie na obszarze czaszki i...
Innowacyjne zajęcia logopedyczne i pedagogiczne – język migowy dla każdego
Podstawowe pojęcia z surdologopedii: 1. Słabosłyszący - osoba, która posiada lekki / umiarkowany ubytek...
Elementarz logopedy – praca w przedszkolu integracyjnym. Organizacja pracy, dokumentacja, wskazówki na start
Diagnoza logopedyczna. Pierwsze spotkania dziecka z logopedą będą opierać się na diagnostyce...
Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji, terapia logopedyczna
Jaka jest różnica pomiędzy seplenieniem międzyzębowym a seplenieniem bocznym? a) sposób...
Ankyloglosja – terapia przed i po zabiegu
Dlaczego tak ważna jest opieka logopedy przed i po zabiegu podcięcia wędzidełka? Zadaniem logopedy jest...
Kroki milowe w rozwoju niemowlęcia a nabywanie sprawności języka
Co to jest język? Język to system znaków, który po poznaniu i opanowaniu umożliwia nam wejście...
Ocena wędzidełek u niemowląt – procedura badania z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi
Wczesne badanie wędzidełka języka, jak i wczesne leczenie ankyloglosji stwierdzonej przez neurologopedę...
Terapia czaszkowo-krzyżowa – w czym może pomóc podczas terapii logopedycznej?
To terapia wspomagająca, jedna z metod fizjoterapeutycznych z dziedziny osteopatii. Zadaniem tej...
Diagnoza miofunkcjonalna: obszar ustno – twarzowy (oddychanie, połykanie, żucie, pozycja spoczynkowa języka, postawa ciała, zgryz)
Diagnoza miofunkcjonalna ma na celu zbadanie, czy między mięśniami w obszarze ustno-twarzowym...
Połykanie w logopedii: diagnoza i terapia
Omówimy szczegółowo fizjologię połykania. I FAZA USTNA 1.faza przygotowawcza (proces, w którym...
Diagnoza surdologopedyczna dziecka z wadą słuchu
Dziecko z niedosłuchem poznaje świat z ograniczonymi zdolnościami umysłowymi i możliwościami...
PEG i sonda w pracy logopedy. Bądź przygotowany do pracy z pacjentem
PEG to przezskórna endoskopowa gastrostomia, zapewniająca dobry dostęp do przewodu pokarmowego...
Ćwiczenia budowania prawidłowego napięcia mięśniowego w terapii logopedycznej
Wyróżniamy zaburzenia w obrębie napięcia mięśniowego: a) wzmożone napięcie mięśniowe - hipertonię...
Terapia miofunkcjonalna
Terapia miofunkcjonalna to forma terapii, której celem jest usprawnianie czynności mięśni. Terapia ta ma na...
Programowanie języka u osób dorosłych z afazją
Afazja jest zaburzeniem mowy w wyniku incydentów neurologicznych. Pełny obraz afazji obejmuje...
Fizjoterapia w gabinecie logopedycznym. Współpraca fizjoterapeuty i logopedy – jak budować efektywny zespół?
Coraz częściej spotkana jest bardzo dobrze skoordynowana współpraca fizjoterapeuty i logopedy...
Skrócone wędzidełko wargi, języka – interwencja terapeutyczna niemowląt i dzieci starszych
Wiedza niezbędna by zrozumieć sposób, w jaki skrócone wędzidełko języka wpływa na jego ruchomość:...
Zaburzenia czynności stawów skroniowo – żuchwowych a artykulacja / wady wymowy
Staw skroniowo - żuchwowy to parzysty staw twarzoczaszki. Posiada on: KRĄŻEK STAWOWY, rozdziela staw na...
Integracja sensoryczna w pracy logopedy
Integracja sensoryczna to idea według której terapeuta łączy zmysły i ruchy z mową. Sukcesem tej terapii jest...
Opinie uczestników szkoleń
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/13.webp)
Wspaniałe szkolenie. Profesjonalnie przygotowane, masa pomysłów, dużo materiałów do pobrania. Ogrom pomysłów i świetna atmosfera. Dziękuję!
Mariola Nowakowska
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/12.webp)
Bardzo ciekawe szkolenie, wiele konkretnych wskazówek . Prowadząca chętnie dzieli się swoją wiedzą praktyka, bardzo rzetelnie przygotowuje szkolenia. Polecam.
Beata Rutkowska
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/11.webp)
Bardzo polecam szkolenia, są profesjonalne, dużo praktycznych wskazówek, ciekawa forma przekazu.
Katarzyna Malicka
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/10.webp)
Bardzo bardzo ciekawe szkolenie. Prowadząca przekazuje dużo wskazówek. Bardzo sympatyczna i dobrze się jej słucha 🙂 Polecam i czekam na obiecane szkolenie z pomocy logopedycznych i połykania.
Basia Milosz
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/8.webp)
Najlepsze szkolenie w jakim uczestniczyłam w ostatnim czasie. Konkret i praktyka 🙂
Agnieszka Rogowicz
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/4.png)
Dużo aktualnej wiedzy i praktycznych informacji. Pani Anna to niesamowity praktyk. Dziękuję
Marlena Klicka
![](https://teczka-logopedy.pl/wp-content/uploads/2023/02/1.webp)
Szkolenie Pani Anny Jaźwińskiej-Chren przeszło najśmielsze oczekiwania, dawno nie odświeżyłam sobie tak konkretnie mojej wiedzy. Wiedza w pigułce, brakuje tego po moich studiach, po praktykach. Prowadząca na medal!
Krystyna Rećko