Opis
ODBIERZ PAKIET SZKOLEŃ “NEUROLOGOPEDIA” W PROMOCYJNEJ CENIE!
ADRESACI SZKOLENIA : Kurs dla studentów logopedii, nauczycieli, logopedów z doświadczeniem pragnących usystematyzować swoją wiedzę, neurologopedów, specjalistów dziedzin pokrewnych i rodziców.
ZDOBĄDŹ KOMPLEKSOWĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU NEUROLOGOPEDII
Co zyskasz?
- Poznasz struktury mózgowe odpowiedzialne za funkcje mowy, jedzenia i połykania.
- Dowiesz się jakie objawy zaburzeń mowy i funkcji prymarnych może powodować uszkodzenie OUN.
- Nauczysz się jak przeprowadzić diagnozę pacjenta z podejrzeniem apraksji mowy.
- Dowiesz się jak przebiegają i jakie funkcje pełnią nerwy czaszkowe.
- Dowiesz się jakie są metody badania nerwów czaszkowych w ujęciu logopedycznym.
- Dowiesz się jak przeprowadzić badanie nerwów czaszkowych w kontekście oceny stanu funkcjonalnego narządów mowy, oddychania, fonacji i połykania.
- Dowiesz się jak rozpoznać objawy uszkodzenia nerwów czaszkowych.
- Dowiesz się jak prowadzić terapię logopedyczną w przypadku zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych
- Poznasz rodzaje dyzartrii oraz nauczysz się skutecznych technik w pracy z pacjentem z dyzartrią!
- Poszerzysz wiedzę z zakresu zaburzeń połykania.
- Dowiesz się, od czego rozpocząć terapię zaburzeń mowy u pacjentów po udarze mózgu.
- Dowiesz się jakie cele terapii wyznaczyć w przypadku pacjentów z afazją/dyzartrią.
- Poznasz jak przygotować program terapii dla pacjenta z poudarowymi zaburzeniami mowy.
- Dowiesz się jakie metody terapeutyczne można zastosować w pracy z chorym z afazją/dyzartrią.
Krok po kroku zostaniesz ekspertem w swojej dziedzinie, obiecujemy!
Dodatkowe korzyści:
- Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
- Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
- Otrzymasz 120 dni dostępu do nagrań!
Neuroanatomia w diagnozie logopedycznej dzieci i dorosłych
Plan szkolenia
➡️1.Neuroanatomiczne podłoże mechanizmów językowych
➡️2.Neuroanatomiczne podłoże motorycznych aspektów mowy
➡️3.Struktury mózgowe zaangażowane w proces gryzienia, żucia i połykania
➡️4.Asymetria funkcjonalna mózgu
➡️5.Neuroplastyczność rozwojowa i kompensacyjna mózgu
➡️6.Lokalizacja uszkodzenia OUN, a objawy ośrodkowych zaburzeń mowy
➡️7.Badania neuroobrazowe – podstawowe informacje dla logopedy
Apraksja nabyta – zaburzenia mowy o charakterze motorycznym
Plan szkolenia
➡️I. Apraksja mowy – charakterystyka zaburzeń mowy o podłożu motorycznym.
➡️II. Etiologia nabytej apraksji mowy.
➡️III. Pacjent z apraksją mowy
- Postępowanie diagnostyczne
- Diagnoza różnicowa z innymi zaburzeniami mowy
- Opis zaobserwowanych deficytów
➡️ IV. Pacjent z apraksją mowy
- Postępowanie terapeutyczne
- Przegląd dostępnych technik terapeutycznych
Ocena stanu funkcjonalnego nerwów czaszkowych w ujęciu logopedycznym
Plan szkolenia
➡️1. Anatomia i funkcje nerwów czaszkowych
➡️2. Metody badania nerwów czaszkowych w ujęciu logopedycznym
➡️3. Badanie nerwów czaszkowych jako element oceny:
a) stanu funkcjonalnego aparatu mowy
b) oddychania i fonacji
c) czynności związanych z kompleksem ustno- twarzowym (połykanie, gryzienie, żucie)
➡️4. Wybrane dysfunkcje nerwów czaszkowych i możliwości terapii w pracy logopedy
Plan szkolenia
➡️ 1. Elementy neuroanatomii – podstawa do zrozumienia dyzartrycznych zaburzeń mowy.
➡️ 2. Definicja dyzartrii.
➡️ 3. Rodzaje dyzartrii – powszechnie stosowane klasyfikacje.
➡️ 4. Pacjent z dyzartrią – postępowanie diagnostyczne.
➡️ 5. Pacjent z dyzartrią – postępowanie terapeutyczne.
Diagnoza i terapia dysfagii neurogennej
Plan szkolenia
➡️ Neuroanatomia procesu połykania.
➡️ Połykanie fizjologiczne.
➡️ Diagnoza dysfagii – przebieg badania, testy i narzędzia do badania.
➡️ Terapia neurologopedyczna pacjenta z dysfagią:
– bezpieczeństwo i higiena jamy ustnej,
– karmienie terapeutyczne, stymulacja polisensoryczna,
– usprawnianie struktur neuromięśniowych zaangażowanych w proces połykania,
Terapia zaburzeń mowy u pacjentów po udarze mózgu
Plan szkolenia
➡️ Faza zdrowienia pacjenta po udarze mózgu, a postępowanie terapeutyczne.
➡️ Różne podejścia terapeutyczne w rehabilitacji neurologopedycznej pacjentów z:
– afazją,
– dyzartrią,
– anartrią.
➡️ Wyznaczanie celów i planowanie terapii neurologopedycznej.
➡️ Narzędzia i metody stosowane w terapii poudarowych zaburzeń mowy.
➡️ Współpraca z chorym i jego rodziną podczas procesu terapeutycznego.
➡️ Zakres współpracy neurologopedy z neuropsychologiem/fizjoterapeutą w terapii pacjenta po udarze mózgu.
➡️ Niejęzykowe zaburzenia poznawcze i emocjonalne w terapii neurologopedycznej.
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania!
Kto przeprowadzi szkolenia?
➡️ Nasz specjalista – dr n. med. Joanna Sewastynowicz
Specjalizuje się w diagnozie i terapii pacjentów z zaburzeniami mowy, głosu i połykania o podłożu neurologicznym. Pracuje w szpitalu na Oddziale Neurologii z Pododdziałem Udarowym. Wykładowca akademicki, neurologopeda, audiofonolog
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych