O kursie
Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Warsztat karmienia – holistyczne podejście” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów.
Skorzystaj z promocji i zdobądź półroczny dostęp do szkoleń – 18 godzin nauki!
Co zyskasz?
- Głęboką wiedzę na temat holistycznego podejścia do terapii karmienia.
- Praktyczne umiejętności w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń karmienia.
- Znajomość najnowszych trendów w terapii karmienia.
- Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.
Warsztat obejmuje:
- Wykłady teoretyczne.
- Ćwiczenia praktyczne.
Dodatkowe korzyści:
- Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
- Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
- Otrzymasz półroczny dostęp do nagrań!
“Karmienie: diagnostyka i strategie leczenia- niemowlęta”
Plan szkolenia
➡️ 1. Metody i etapy karmienia niemowlęcia
➡️ 2. Ssanie
- odruch a umiejętność (funkcja)
- mechanizm ssania odżywczego (NS) i nieodżywczego (NNS)
➡️ 3. Jakie czynniki mają wpływ na karmienie? Diagnostyka:
- po stronie dziecka (m.in. budowa anatomiczna obszaru ustno-twarzowego, odruchy ustno-twarzowe, napięcie mięśniowe,funkcjonowanie sensoryczne, pozycjonowanie dziecka w czasie karmienia)
- po stronie matki (np. przebieg ciąży i porodu, stan zdrowia mamy, jej kondycja psychiczna, budowa piersi, trudności laktacyjne)
➡️ 4. Postępowanie terapeutyczne w przypadku występowania trudności w zakresie karmienia:
- usprawnianie motoryki obszaru ustno-twarzowego
- praca nad odruchem i umiejętnością ssania
- pozycjonowanie do karmienia
- sposoby dokarmiania niemowlęcia
➡️ 5. Sensoryczne niemowlę- funkcjonowanie zmysłów i odpowiednia ich stymulacja.
➡️ 6. Podejście holistyczne do zaburzeń karmienia w wieku niemowlęcym- współpraca z innymi specjalistami (m.in. fizjoterapeutą, osteopatą, doradcą laktacyjnym, psychologiem.)
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Od mówienia do karmienia. Programowanie ścieżki neuromotorycznej dla ruchów skierowanych na obie aktywności poprzez ćwiczenia karmienia”
Czego nauczysz się podczas szkolenia?
➡️ Poznasz procesy neurologiczne związanych z kształtowaniem się wzorców ruchowych.
➡️ Poznasz procesy neurologiczne związanych z kształtowaniem się wzorców ruchowych.
➡️ Poznasz funkcje związane z jedzeniem i mówieniem.
➡️Umiejętnie dostosujesz ćwiczenia karmienia do programowania ścieżki neuromotorycznej dla ruchów związanych z jedzeniem i mówieniem.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Od mówienia do karmienia. Specjalistyczne narzędzia wspierające terapię neurologopedyczną”
Czego nauczysz się podczas szkolenia?
➡️Poznasz dostępne narzędzia wspierające terapię karmienia i mówienia.
➡️Dobierzesz odpowiednie narzędzia do ćwiczeń konkretnych funkcji związanych z karmieniem i mówieniem.
➡️Samodzielnie przygotujesz narzędzia wspierających terapię karmienia i mówienia
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Stymulacja i ćwiczenia przed rozpoczęciem karmienia. Podejście sensomotoyczno-motoryczne”
Plan szkolenia
➡️ 1. Rozkarmianie – czym jest i kiedy zacząć?
➡️ 2. Rozszerzanie diety
- zalecenia,
- BLW czy łyżeczka?
- gotowość dziecka i rodzica.
➡️ 3. Stymulacja i ćwiczenia umiejętności motorycznych:
- do karmienia łyżeczką
- do spożywania pokarmów stałych.
- do picia z kubeczka.
- do picia przez słomkę.
➡️ 4. Sensoryka a gotowość do rozszerzania diety.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Praca logopedy z dzieckiem karmionym sondą i PEG”
Plan szkolenia
➡️ 1. Wskazania i przeciwskazania do karmienia alternatywnego (sonda nosowo-żołądkowa, gastrostomia odżywcza PEG)
- Budowa kostna
- Stawy
- Mięśnie działające na żuchwę (obniżające, unoszące, cofające, skręcające
➡️ 2. Fakty i mity dotyczące karmienia alternatywnego.
➡️ 3. Zespół pracujący z dzieckiem karmionym alternatywnie i zadania logopedy.
➡️ 4. Czym i w jak karmić dziecko żywione sondą lub PEG?
- Konsystencja i wartości odżywcze podawanego pokarmu
- Metody podaży substancji odżywczych (metoda porcji, metoda ciągłego wlewu, metoda mieszana)
- Pozycja do karmienia
➡️ 5. Zasady karmienia przez sondę i gastrostomię.
➡️ 6. Sensoryczno- motoryczne aspekty karmienia dziecka z sondą i PEG.
➡️ 7. Ocena gotowości do karmienia drogą doustną.
➡️ 8. Weaning- metody przechodzenia do karmienia doustnego.
➡️ 9. Wsparcie rodziców dzieci karmionych alternatywnie.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Gryzienie i żucie – praktyczne wskazówki jak usprawniać́ funkcje związane z jedzeniem”
Plan szkolenia
➡️ 1. Odruchowe reakcje oralne leżące u podstaw gryzienia i żucia.
➡️ 2. Rozwój funkcji gryzienia i żucia.
➡️ 3. Mechanika gryzienia i żucia.
➡️ 4. Diagnostyka gryzienia i żucia.
➡️ 5. Stymulacja gryzienia i żucia- przykłady ćwiczeń (studia przypadków)
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Jedzenie: diagnostyka i strategie leczenia – dzieci starsze”.
Plan szkolenia
➡️ 1. Rozwój funkcji związanych z jedzeniem.
➡️ 2. Jakie czynniki mają wpływ na jedzenie? Diagnostyka:
- budowa anatomiczna obszaru ustno-twarzowego
- odruchy ustno-twarzowe
- napięcie mięśniowe
- umiejętności motoryczne dziecka (gryzienie, żucie, połykanie)
- funkcjonowanie sensoryczne
- pozycja dziecka w czasie jedzenia
- sposób podawania pokarmu
➡️ 3. Postępowanie terapeutyczne w przypadku nieprawidłowości w zakresie:
- budowy anatomiczna obszaru ustno-twarzowego
- odruchów ustno-twarzowych
- napięcia mięśniowego
- umiejętności motorycznych dziecka (gryzienie, żucie, połykanie)
- funkcjonowania sensorycznego
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Wybiórczość pokarmowa w autyzmie- diagnoza i strategie postępowania”
Poznasz między innymi odpowiedzi na poniższe pytania!
➡️Jak rozpoznać specyficzne zachowania związane z jedzeniem u osób z zaburzeniami rozwojowymi?
➡️Jak rozpoznać przyczyny wybiorczości pokarmowej u osób ze spektrum autyzmu?
➡️Jak stworzyć plan terapeutyczny dla dziecka ze spektrum autyzmu z wybiórczością pokarmową?
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
Szukasz holistycznego podejścia do terapii karmienia?
Chcesz pomóc swoim pacjentom wyeliminować problemy z jedzeniem i odzyskać zdrowie i radość? Ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!
Kto przeprowadzi szkolenia?
Nasz specjalista: Anna Jaźwińska-Chren
neurologopeda, terapeuta karmienia, psycholog, terapeuta ortodoncji funkcjonalnej MFS. Pracuje z pacjentami z dysfunkcjami mięśniowo-czynnościowymi twarzoczaszki i jamy ustnej, z pacjentami ortodontycznymi z wadami zgryzu, z pacjentami z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych.
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Pliki do pobrania
LEKCJA I
-
Karmienie: diagnostyka i strategie leczenia – niemowlęta
02:09:16