O kursie

Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Warsztat karmienia – holistyczne podejście” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów. 

Skorzystaj z promocji i zdobądź półroczny dostęp do szkoleń – 18 godzin nauki!

Co zyskasz?

  • Głęboką wiedzę na temat holistycznego podejścia do terapii karmienia.
  • Praktyczne umiejętności w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń karmienia.
  • Znajomość najnowszych trendów w terapii karmienia.
  • Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.

Warsztat obejmuje:

  • Wykłady teoretyczne.
  • Ćwiczenia praktyczne.

Dodatkowe korzyści:

  • Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
  • Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
  • Otrzymasz półroczny dostęp do nagrań!
Warsztat karmienia – holistyczne podejście

“Karmienie: diagnostyka i strategie leczenia- niemowlęta”

Plan szkolenia

➡️ 1. Metody i etapy karmienia niemowlęcia

➡️ 2. Ssanie

  • odruch a umiejętność (funkcja)
  • mechanizm ssania odżywczego (NS) i nieodżywczego (NNS)

➡️ 3. Jakie czynniki mają wpływ na karmienie? Diagnostyka:

  • po stronie dziecka (m.in. budowa anatomiczna obszaru ustno-twarzowego, odruchy ustno-twarzowe, napięcie mięśniowe,funkcjonowanie sensoryczne, pozycjonowanie dziecka w czasie karmienia)
  • po stronie matki (np. przebieg ciąży i porodu, stan zdrowia mamy, jej kondycja psychiczna, budowa piersi, trudności laktacyjne)

➡️ 4. Postępowanie terapeutyczne w przypadku występowania trudności w zakresie karmienia:

  • usprawnianie motoryki obszaru ustno-twarzowego
  • praca nad odruchem i umiejętnością ssania
  • pozycjonowanie do karmienia
  • sposoby dokarmiania niemowlęcia

➡️ 5. Sensoryczne niemowlę- funkcjonowanie zmysłów i odpowiednia ich stymulacja.

➡️ 6. Podejście holistyczne do zaburzeń karmienia w wieku niemowlęcym- współpraca z innymi specjalistami (m.in. fizjoterapeutą, osteopatą, doradcą laktacyjnym, psychologiem.)

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

“Od mówienia do karmienia. Programowanie ścieżki neuromotorycznej dla ruchów skierowanych na obie aktywności  poprzez ćwiczenia karmienia”

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

➡️ Poznasz procesy neurologiczne związanych z kształtowaniem się wzorców ruchowych.

➡️ Poznasz procesy neurologiczne związanych z kształtowaniem się wzorców ruchowych.

➡️ Poznasz funkcje związane z jedzeniem i mówieniem.

➡️Umiejętnie dostosujesz ćwiczenia karmienia do programowania ścieżki neuromotorycznej dla ruchów związanych z jedzeniem i mówieniem.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

  “Od mówienia do karmienia. Specjalistyczne narzędzia wspierające terapię neurologopedyczną”

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

➡️Poznasz dostępne narzędzia wspierające terapię karmienia i mówienia.

➡️Dobierzesz odpowiednie narzędzia do ćwiczeń konkretnych funkcji związanych z karmieniem i mówieniem.

➡️Samodzielnie przygotujesz narzędzia wspierających terapię karmienia i mówienia

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

“Stymulacja i ćwiczenia przed rozpoczęciem karmienia. Podejście sensomotoyczno-motoryczne”

Plan szkolenia

➡️ 1. Rozkarmianie – czym jest i kiedy zacząć?

➡️ 2. Rozszerzanie diety

  • zalecenia,
  • BLW czy łyżeczka?
  • gotowość dziecka i rodzica.

➡️ 3. Stymulacja i ćwiczenia umiejętności motorycznych:

  • do karmienia łyżeczką
  • do spożywania pokarmów stałych.
  • do picia z kubeczka.
  • do picia przez słomkę.

➡️ 4. Sensoryka a gotowość do rozszerzania diety.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

“Praca logopedy z dzieckiem karmionym sondą i PEG”

Plan szkolenia

➡️ 1. Wskazania i przeciwskazania do karmienia alternatywnego (sonda nosowo-żołądkowa, gastrostomia odżywcza PEG)

  • Budowa kostna
  • Stawy
  • Mięśnie działające na żuchwę (obniżające, unoszące, cofające, skręcające

➡️ 2. Fakty i mity dotyczące karmienia alternatywnego.

➡️ 3. Zespół pracujący z dzieckiem karmionym alternatywnie i zadania logopedy.

➡️ 4. Czym i w jak karmić dziecko żywione sondą lub PEG?

  • Konsystencja i wartości odżywcze podawanego pokarmu
  • Metody podaży substancji odżywczych (metoda porcji, metoda ciągłego wlewu, metoda mieszana)
  • Pozycja do karmienia

➡️ 5. Zasady karmienia przez sondę i gastrostomię.

➡️ 6. Sensoryczno- motoryczne aspekty karmienia dziecka z sondą i PEG.

➡️ 7. Ocena gotowości do karmienia drogą doustną.

➡️ 8. Weaning- metody przechodzenia do karmienia doustnego.

➡️ 9. Wsparcie rodziców dzieci karmionych alternatywnie.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

“Gryzienie i żucie – praktyczne wskazówki jak usprawniać́ funkcje związane z jedzeniem”

Plan szkolenia

➡️ 1. Odruchowe reakcje oralne leżące u podstaw gryzienia i żucia.

➡️ 2. Rozwój funkcji gryzienia i żucia.

➡️ 3. Mechanika gryzienia i żucia.

➡️ 4. Diagnostyka gryzienia i żucia.

➡️ 5. Stymulacja gryzienia i żucia- przykłady ćwiczeń (studia przypadków)

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

“Jedzenie: diagnostyka i strategie leczenia – dzieci starsze”.

Plan szkolenia

➡️ 1. Rozwój funkcji związanych z jedzeniem.

➡️ 2. Jakie czynniki mają wpływ na jedzenie? Diagnostyka:

  • budowa anatomiczna obszaru ustno-twarzowego
  • odruchy ustno-twarzowe
  • napięcie mięśniowe
  • umiejętności motoryczne dziecka (gryzienie, żucie, połykanie)
  • funkcjonowanie sensoryczne
  • pozycja dziecka w czasie jedzenia
  • sposób podawania pokarmu

➡️ 3. Postępowanie terapeutyczne w przypadku nieprawidłowości w zakresie:

  • budowy anatomiczna obszaru ustno-twarzowego
  • odruchów ustno-twarzowych
  • napięcia mięśniowego
  • umiejętności motorycznych dziecka (gryzienie, żucie, połykanie)
  • funkcjonowania sensorycznego

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

“Wybiórczość pokarmowa w autyzmie- diagnoza i strategie postępowania”

Poznasz między innymi odpowiedzi na poniższe pytania!

➡️Jak rozpoznać specyficzne zachowania związane z jedzeniem u osób z zaburzeniami rozwojowymi?

➡️Jak rozpoznać przyczyny wybiorczości pokarmowej u osób ze spektrum autyzmu?

➡️Jak stworzyć plan terapeutyczny dla dziecka ze spektrum autyzmu z wybiórczością pokarmową?

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK


Szukasz holistycznego podejścia do terapii karmienia?

Chcesz pomóc swoim pacjentom wyeliminować problemy z jedzeniem i odzyskać zdrowie i radość? Ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!


Kto przeprowadzi szkolenia?

Nasz specjalista: Anna Jaźwińska-Chren

neurologopeda, terapeuta karmienia, psycholog, terapeuta ortodoncji funkcjonalnej MFS. Pracuje z pacjentami z dysfunkcjami mięśniowo-czynnościowymi twarzoczaszki i jamy ustnej, z pacjentami ortodontycznymi z wadami zgryzu, z pacjentami z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych.

Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!

„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper


  • Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
  • Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
  • Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych

Pliki do pobrania

LEKCJA I

  • Karmienie: diagnostyka i strategie leczenia – niemowlęta
    02:09:16

LEKCJA II

LEKCJA III

LEKCJA IV

LEKCJA V

LEKCJA VI

LEKCJA VII

LEKCJA VIII

ZAŚWIADCZENIA

Student Ratings & Reviews

5.0
Total 1 Rating
5
1 Rating
4
0 Rating
3
0 Rating
2
0 Rating
1
0 Rating
KK
2 miesiące temu
Szkolenie przeszło najśmielsze oczekiwania, dawno nie odświeżyłam sobie tak konkretnie mojej wiedzy. Wiedza w pigułce, brakuje tego po moich studiach, po praktykach. Prowadząca na medal!
399  552 
VAT
Czas dostępu do kursu: 183 dni