Opis
ODBIERZ PAKIET SZKOLEŃ “DYSLALIA” W PROMOCYJNEJ CENIE!
ADRESACI SZKOLENIA : Kurs dla studentów logopedii, nauczycieli, logopedów z doświadczeniem pragnących usystematyzować swoją wiedzę, neurologopedów, specjalistów dziedzin pokrewnych i rodziców.
ZDOBĄDŹ KOMPLEKSOWĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU DYSLALII
Co zyskasz?
- Nabędziesz praktyczną umiejętność pracy z dzieckiem z mową bezdźwięczną, w tym poznają obszerny zakres ćwiczeń przygotowawczych.
- Nauczysz się rozpoznawać wady wymowy.
- Poznasz ciekawe pomysły, pomoce i materiały do pracy, utrwalających głoski: [l], [l’], [f] i [v]
- Zyskasz ciekawe pomysły, pomoce i materiały do pracy, m.in. nad korekcją i utrwalaniem głosek szeregu szumiącego.
- Nauczysz się diagnozowania sygmatyzmu interdentalnego, w tym oceny budowy narządów mowy oraz funkcji prymarnych.
- Nabędziesz praktyczną umiejętność prowadzenia grupowych zajęć logopedycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- Dowiesz się czym jest dyslalia.
Krok po kroku zostaniesz ekspertem w swojej dziedzinie, obiecujemy!
Dodatkowe korzyści:
- Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
- Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
- Otrzymasz 120 dni dostępu do nagrań!
Mowa bezdźwięczna – diagnoza, metody korekcji i terapia logopedyczna
Plan szkolenia
➡️ Budowa i funkcjonowanie krtani.
➡️ Charakterystyka mowy bezdźwięcznej.
➡️ Przyczyny mowy bezdźwięcznej.
➡️ Diagnoza.
➡️ Etap przygotowawczy:
– ćwiczenia oddechowe,
– ćwiczenia narządów mowy,
– ćwiczenia ciała – ćwiczenia fonacyjne,
– ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej,
– ćwiczenia słuchu fonematycznego.
➡️ Etap właściwej pracy korekcyjnej: wywołanie, utrwalanie i automatyzacja głosek.
➡️ Prezentacja literatury, autorskich kart pracy, gier i innych pomocy logopedycznych.
Rodzaje wad wymowy – klasyfikacja i prezentacja na filmach
Plan szkolenia
➡️ Definicja dyslalii.
➡️ Klasyfikacje wad wymowy – ilościowe i jakościowe.
➡️ Prezentacja poszczególnych wad artykulacyjnych, również na filmach (około 20 krótkich nagrań!).
➡️ Wspólne diagnozowanie wad wymowy.
Lambdacyzm i głoski [v] i [f] – diagnoza i terapia logopedyczna
Plan szkolenia
1. Rodzaje, charakterystyka i przyczyny lambdacyzmu.
2. Metodyka postępowania logopedycznego w korekcji lambdacyzmu:
✴️ ćwiczenia języka,
✴️ ćwiczenia słuchu fonematycznego,
✴️ wywoływanie i utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek [l] i [l’] ,
✴️ omówienie kolejnych etapów wraz z prezentacją autorskich pomocy.
3. Charakterystyka i przyczyny wadliwej artykulacji głosek [f] i [v].
4. Metodyka postępowania logopedycznego w korekcji wadliwej artykulacji głosek [f] i [v]:
✴️ ćwiczenia warg ,
✴️ ćwiczenia słuchu fonematycznego,
✴️ wywoływanie i utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek [f] i [v] ,
✴️ omówienie kolejnych etapów wraz z prezentacją autorskich pomocy.
5. Każdy uczestnik otrzymuje karty pracy do terapii.
Plan szkolenia
❇️ Rodzaje sygmatyzmu bocznego.
❇️ Przyczyny sygmatyzmu bocznego.
❇️ Diagnoza sygmatyzmu bocznego.
❇️ Skuteczne metody korekcji.
❇️ Ćwiczenia prawidłowego toru przepływu powietrza.
❇️ Metody wywoływania głosek syczących i szumiących.
❇️ Metody wywoływania głosek syczących i szumiących.
❇️ Terapia na podstawie głosek szeregu szumiącego.
❇️ Prezentacja literatury, kart pracy, gier i innych pomocy logopedycznych.
❇️ Prezentowane karty pracy uczestnicy szkolenia otrzymają w formacie pdf.
Seplenienie międzyzębowe: diagnoza, metody korekcji, terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
Plan szkolenia
➡️ Definicja i charakterystyka.
➡️ Omówienie wywiadu logopedycznego.
➡️ Diagnoza logopedyczna ze szczególnym uwzględnieniem: a) budowy aparatu artykulacyjnego; b) funkcji prymarnych: odgryzania, gryzienia, żucia, oddychania, połykania
➡️ Etap przygotowawczy do terapii sygmatyzmu międzyzębowego: a) ćwiczenia oddechowe, b) pozycja spoczynkowa języka, c) ćwiczenia warg d) ćwiczenia języka e) ćwiczenia policzków i stabilizacja żuchwy, f) ćwiczenia połykania.
➡️ Etap właściwej pracy korekcyjnej w terapii sygmatyzmu międzyzębowego: a) etapy wywoływania i utrwalania głosek b) sposoby wywoływania głosek syczących, c) utrwalanie głosek syczących w izolacji, sylabach, wyrazach, zdaniach.
➡️ Prezentacja literatury, kart pracy, gier i innych pomocy logopedycznych.
Zajęcia grupowe i indywidualne w przedszkolu. Bank pomysłów + sceanariusze zajęć
Plan szkolenia
➡️ Cele grupowych zabaw logopedycznych.
➡️ Zasady prowadzenia grupowych zabaw logopedycznych.
➡️ Rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym.
➡️ Ćwiczenia ortofoniczne: oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne, słuchu fonematycznego, usprawniające motorykę narządów mowy, artykulacyjne.
➡️ Omówienie przykładowych, autorskich scenariuszy grupowych zabaw logopedycznych dla dzieci z grup: 3-latków, 4-latków, 5 – 6-latków.
➡️ Prezentowane karty pracy uczestnicy szkolenia otrzymają w formacie pdf.
Dyslalia w praktyce logopedy KURS VIDEO
Plan szkolenia
➡️ 1. Wstęp – dyslalia obwodowa – krótka charakterystyka.
➡️ 2. Diagnoza logopedyczna – narzędzia, przebieg i dokumentacja diagnozy.
➡️ 3. Planowanie terapii – ustalenie kolejności oddziaływań terapeutycznych.
➡️ 4. Pomoce logopedyczne wykorzystywane w terapii dyslalii – materiały do druku, pomoce edukacyjne, gry i zabawki przydatne w gabinecie logopedy.
➡️ 5. Dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb dziecka, ewaluacja stosowanych metod pracy.
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania!
Kto przeprowadzi szkolenia?
➡️ Nasz specjalista – mgr Anna Wójcik
neurologopeda, oligofrenopedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej
➡️ Nasz specjalista – mgr Beata Nedwidek
logopeda, terapeuta miofunkcjonalny
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych