
Logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania oraz specjalista w zakresie pracy z dzieckiem i uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z wielką pasją dzieli się bogatym doświadczeniem zawodowym w zakresie pracy logopedycznej z dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi.
– Ukończyła studia na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, studia podyplomowe na kierunku logopedia oraz kursy kwalifikacyjne z zakresu wczesnego wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów autystycznych, oligofrenopedagogiki i Szkołę Trenerów I stopnia. Dodatkowo podnosi swoje kompetencje zawodowe poprzez liczne kursy i szkolenia, m.in.:
– Programowanie mowy i języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących
– MAKATON – program rozwoju komunikacji – szkolenie podstawowe i zaawansowane
– Diagnoza i terapia stymulacyjna metoda Carla Delacato
– Indywidualne programy edukacyjo-terapeutyczne – zasady tworzenia i ewaluacja
– Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat.
– Kształtowanie zachowań werbalnych i społecznych u dziecka z autyzmem.
– Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem i upośledzeniem umysłowym
– Autyzm – diagnoza, terapia, edukacja
– Podstawy wczesnej interwencji logopedycznej
– Ocena poziomu funkcjonowania ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym
– Agresja oraz inne zaburzenia u osób z głębokim upośledzeniem umysłowym
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w RODN „WOM” w Bielsku-Białej,
Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Specjalistycznej Poradni dla Dzieci z wadą wzroku, Słuchu i Autyzmem, szkolepodstawowejspecjalnejoraz w przedszkolu terapeutycznym. Od wielu lat jest wykładowcą Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.