O kursie

Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Warsztat ORM” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów. 

Skorzystaj z promocji i zdobądź roczny dostęp do szkoleń – 27 godzin nauki!

Co zyskasz?

  • Głęboką wiedzę na temat holistycznego podejścia do diagnozy i terapii opóźnionego rozwoju mowy.
  • Praktyczne umiejętności w zakresie diagnozy i terapii.
  • Znajomość aktualnej wiedzy na temat opóźnionego rozwoju mowy.
  • Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.

Warsztat obejmuje:

  • Wykłady teoretyczne.
  • Ćwiczenia praktyczne.

Dodatkowe korzyści:

  • Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
  • Imienne zaświadczenia potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
  • Otrzymasz roczny dostęp do nagrań!

“Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy – kompendium wiedzy”

Plan szkolenia

➡️Opóźniony rozwój mowy na tle innych zaburzeń rozwoju mowy – diagnoza różnicowa.

➡️Samoistne czy niesamoistne opóźnienie rozwoju mowy?

➡️Elementy diagnozy opóźnionego rozwoju mowy.

➡️ Przebieg procesu diagnostycznego.

➡️ Omówienie narzędzi diagnostycznych opóźnionego rozwoju mowy.

➡️ Opracowanie wyników diagnozy ORM.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi – mgr Anna Wójcik – Neurologopeda, oligofrenopedagog, nauczyciel

“Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i różnicowanie innych zaburzeń mowy”

Plan szkolenia

➡️ 1. Rozwój mowy dziecka, w tym rozwój kompetencji językowej i komunikacyjnej.

➡️ 2. Czym jest opóźniony rozwój mowy?

➡️3. Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy.

➡️4. Diagnoza różnicowa – Samoistny opóźniony rozwój mowy (SORM), Niesamoistny opóźniony rozwój mowy (NORM), Specyficzne zaburzenia językowe (SLI), Niedokształcenie mowy w autyzmie, Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego.

➡️5. Korelacja między rozwojem mowy a rozwojem sensomotorycznym.

➡️6. Wywiad z rodzicem – na co zwrócić uwagę?

➡️7. Narzędzia do badania logopedycznego.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi – mgr Elżbieta Konopacka – neurologopeda, oligofrenopedagog i terapeuta integracji sensorycznej

  “Opóźniony rozwój mowy – postępowanie terapeutyczne”

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

➡️Umiejętność opracowania etapów terapii.

➡️Umiejętność wykorzystania dostępnych na rynku pomocy terapeutycznych.

➡️Kompetencje w zakresie ewaluacji procesu terapeutycznego, oceny postępów i modyfikowania planu terapii.

➡️Umiejętność interdyscyplinarnego, kreatywnego podejścia do terapii ORM.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi – mgr Elżbieta Konopacka – neurologopeda, oligofrenopedagog i terapeuta integracji sensorycznej

“Terapia opóźnionego rozwoju mowy – warsztat praktyczny”

Plan szkolenia

➡️ 1. Interpretacja wyników diagnozy opóźnionego rozwoju mowy.

➡️ 2. Opracowanie planu terapii logopedycznej dla pacjenta z ORM.

➡️ 3. Warsztat pracy terapeuty. Omówienie pomocy terapeutycznych.

➡️ 4. Warsztat pracy terapeuty – wykorzystanie niestandardowych pomysłów na terapię.

➡️ 5. Ocena postępów terapii i modyfikacja procesu terapeutycznego.

➡️6. Praktyczne wskazówki do opracowania własnych pomocy terapeutycznych.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi – mgr Anna Wójcik – Neurologopeda, oligofrenopedagog, nauczyciel

“Programowanie języka cz. 1: Od sylaby otwartej do pierwszych słów”

Plan szkolenia

I. Część teoretyczna

➡️ 1. Istota programowania języka

➡️ 2. Grupy docelowe odbiorców

➡️ 3. Zasady programowania języka

➡️ 4. Funkcje języka

➡️ 5. Pragmatyka komunikacyjna

➡️ 6. Techniki programowania języka

II. Część praktyczna

➡️ 1. Etap preprogramowania

– technika słów kluczowych

– dobór słownictwa (kryterium funkcjonalne, kryterium motoryczne)

➡️ 2. Etap I programowania języka

– od samogłoski do sylaby otwartej

– zabawy z samogłoskami -wykorzystanie onomatopei

– realizacja funkcji języka -pomoce terapeutyczne

➡️ 3. Etap II programowania języka

– od sylaby otwartej do pierwszych słów

– dobór słownictwa

– realizacja funkcji języka

– zabawy językowo-motoryczne

– pomoce terapeutyczne

– od sylaby otwartej do pierwszych słów

– dobór słownictwa

– realizacja funkcji języka

– zabawy językowo-motoryczne

– pomoce terapeutyczne

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

rosińska
Szkolenie przeprowadzi mgr Aleksandra Rosińska neurologopeda, pedagog specjalny,

“Programowanie języka cz. 2: Od sylaby otwartej do pierwszego słowa”

Plan szkolenia

I. Część teoretyczna

➡️ 1. Krótkie przypomnienie funkcji języka i zasad programowania języka

II. Część praktyczna

➡️ 1. Etap II – od sylaby otwartej do pierwszego słowa

➡️ 2. Kryterium doboru sylab:

– kryterium możliwości użytkownika

– kryterium rozwojowe

– kryterium motoryczne

– dobór słownictwa (kryterium funkcjonalne, kryterium motoryczne)

– kolejność wprowadzania kategorii gramatycznych

– propozycje zabaw z pierwszymi sylabami i słowami

– pomoce terapeutyczne

➡️ 3. Etap III – od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych

– wprowadzanie nowych jednostek leksykalnych w oparciu o kryterium motoryczne, użyteczności i fleksyjne

– rozszerzanie zasobu słownika czynnego

– fleksja werbalna

– fleksja nominalna

– przymiotniki, liczebniki i zaimki

– zabawy językowo-motoryczne

– pomoce terapeutyczne

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

rosińska
Szkolenie przeprowadzi mgr Aleksandra Rosińska neurologopeda, pedagog specjalny,

“Opóźniony rozwój mowy. NORM i SORM – studium przypadku”

Cele i zadania szkolenia

➡️Poznasz specyfikę opóźnionego rozwoju mowy – NORM i SORM.

➡️Poznasz możliwości diagnostyczne i terapeutyczne w przypadku NORM i SORM.

➡️Studium przypadku pomoże Ci w praktycznym zastosowaniu tych umiejętności w konkretnych przypadkach.

➡️Zaprezentujemy szeroki wachlarz metod pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Joanna Czapla
Szkolenie przeprowadzi mgr Joanna Czapla –neurologopeda, glottodydaktyk, pedagog, pedagog specjalny

“Opóźniony rozwój mowy, a zaburzenia funkcji ręki”

Plan szkolenia

➡️1. Pojęcie opóźnionego rozwoju mowy – spojrzenie różnicowe na ORM – SORM a NORM.

➡️ 2. Prawa rozwoju ruchowego.

➡️ 3. Zależność rozwoju mowy od rozwoju ruchowego.

➡️ 4. Rozwój mowy a rozwój funkcji ręki.

➡️ 5. Badania przesiewowe w kierunku ORM i zaburzeń funkcji ręki.

➡️ 6. Zabawy wspomagające rozwój mowy – poprzez rękę do oka.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi Barbara Pietrowska
Pedagog specjalny, logopeda, terapeuta WWR, terapeuta SI, pedagog społeczny, nauczyciel wychowania przedszkolnego.

“Ćwiczenia motoryki małej i dużej na zajęciach logopedycznych”

Cele i zadania szkolenia

➡️1. Jak ćwiczenia motoryki dużej i małej wpływają na pracę narządów artykulacyjnych oraz rozwój mowy i sprawność artykulacyjną.

➡️2. Jak pośrednio stymulować rozwój mowy i sprawność artykulacyjną poprzez ćwiczenia motoryczne.

➡️3. Jakie zabawy ruchowe proponować dzieciom w zależności od wieku,  możliwości poznawczych i psychomotorycznych.

➡️4. Jak łączyć ćwiczenia motoryczne z zadaniami logopedycznymi.

➡️5.Jakie ćwiczenia można wykorzystać w pracy indywidualnej, a jakie w grupowej.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Turnau
Szkolenie przeprowadzi mgr Katarzyna Turnau – logopeda, terapeuta jąkania.

*BONUS – DODATKOWO OTRZYMUJESZ DWA SZKOLENIA W CENIE WARSZTATU!

“Ćwiczenia lewopółkulowe: kodowanie, szeregowanie, układanie sekwencji – mechanizm działania”

Cele i zadania szkolenia

➡️Poznasz mechanizm działania ćwiczeń lewopółkulowych,

➡️Dowiesz się jakiego rodzaju ćwiczenia nazywamy lewopółkulowymi.

➡️Poznasz przykłady i pomysły na ćwiczenia kategoryzacji.

➡️Poznasz przykłady zastosowań ćwiczeń sekwencji wzrokowych, słuchowych, ruchowych.

➡️Nauczysz się jak organizować ćwiczenia kodowania.

➡️Poznasz przykłady szeregowania.

➡️Dowiesz się o czynnikach zakłócających działania lewej półkuli mózgu.

➡️Dowiesz się o zasadach stosowania ćwiczeń lewopółkulowych.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi mgr Monika Budkowska – logopeda audiolog, neurologopeda, terapeuta karmienia

“Warsztat pracy z ORM edycja zwierzęta + e-book”

Plan szkolenia

➡️ 1. Krótkie wprowadzenie dotyczące zabawy w terapii ORM.

➡️ 2. Przegląd pomocy logopedycznych, książek i zabawek, które można wykorzystać podczas terapii dziecka z ORM (z uwzględnieniem zwierząt).

➡️ 3. Pomoce DIY do wykorzystania podczas terapii dziecka z ORM.

➡️ 4. Pomysły na prowadzenie zeszytu logopedycznego z uwzględnieniem zwierząt.

➡️ 5. Omówienie propozycji zabaw logopedycznych ze zwierzętami, z uwzględnieniem różnych sfer rozwoju dziecka.

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK

Szkolenie przeprowadzi mgr Sylwia Armijak – neurologopeda

Szukasz holistycznego podejścia do diagnozy i terapii opóźnionego rozwoju mowy?

Chcesz stać się specjalistą w temacie opóźnionego rozwoju mowy? Ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!


Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!

„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper


  • Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
  • Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
  • Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych

Pliki do pobrania

ZAŚWIADCZENIA

  • Zaświadczenia

LEKCJA I

LEKCJA II

LEKCJA III

LEKCJA IV

LEKCJA V

LEKCJA VI

LEKCJA VII

LEKCJA VIII

LEKCJA IX

* BONUS LEKCJA X

*BONUS LEKCJA XI

Student Ratings & Reviews

5.0
Total 1 Rating
5
1 Rating
4
0 Rating
3
0 Rating
2
0 Rating
1
0 Rating
KP
3 miesiące temu
Już od dłuższego czasu szukałam dla siebie szkolenia z ORM i uważam, że to, na które trafiłam jest najlepsze. Pigułka wiedzy.
320  596 
VAT
Czas dostępu do kursu: 366 dni