O kursie

Szkolenie kierowane jest do logopedów, nauczycieli pracujących z dzieckiem z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z FASD, pedagogów specjalnych, nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne.

Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Trening umiejętności społecznych – I i II stopień” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów. 

Skorzystaj z promocji i zdobądź dostęp do 10 h warsztatu!

TUS, czyli Trening Umiejętności Społecznych jest rodzajem terapii dla dzieci, którą prowadzi się w grupie rówieśniczej.

Treningi Umiejętności Społecznych są prowadzone przede wszystkim z myślą o dzieciach z:

  • diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju (zespół Aspergera, autyzm),
  • podejrzeniem występowania zaburzeń rozwoju,
  • trudnościami w sferze społecznej,
  • diagnozą nadpobudliwości psychoruchowej,
  • problemami z akceptacją norm i zasad społecznych.

To także wsparcie dla osób:

  • przejawiających agresję, impulsywność,
  • wycofanych,
  • nieśmiałych,
  • doświadczających problemów adaptacyjnych do nowych sytuacji.

Co zyskasz?

  • Praktyczne wskazówki i strategie
  • Warsztaty pomogą Ci rozwinąć Twoje kompetencje zawodowe i poszerzyć horyzonty.
  • Znajomość najnowszych trendów.
  • Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.

Warsztat obejmuje:

  • Wykłady teoretyczne.
  • Ćwiczenia praktyczne.

Dodatkowe korzyści:

  • Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
  • Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
  • Otrzymasz 60 dni dostępu do warsztatu.

“TUS jako metoda pracy cz.I”

Cele i zadania szkolenia

Cele szkolenia:

– Rozwój wiedzy o kompetencjach i umiejętnościach społecznych – Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat pojęcia oraz roli kompetencji i umiejętności społecznych w codziennym funkcjonowaniu.

– Poznanie specyfiki pracy z dziećmi i młodzieżą z deficytami społecznymi – Szkolenie pozwoli zrozumieć charakterystykę funkcjonowania dzieci i młodzieży, które są grupą docelową treningów umiejętności społecznych (TUS).

– Kształtowanie umiejętności tworzenia i zarządzania grupami TUS – Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie tworzyć grupy oraz jakie zasady pracy w grupie należy stosować, aby zapewnić skuteczność treningów.

– Formułowanie celów treningów TUS – Szkolenie umożliwi uczestnikom zrozumienie i sformułowanie konkretnych celów, które można osiągnąć dzięki treningom umiejętności społecznych, dostosowanych do potrzeb grupy docelowej.

Zadania szkolenia:

– Przedstawienie teoretycznych podstaw dotyczących kompetencji i umiejętności społecznych.

– Analiza wyzwań oraz potrzeb dzieci i młodzieży z deficytami w umiejętnościach społecznych.

– Nauka metod i strategii efektywnego tworzenia oraz zarządzania grupami w ramach treningów TUS. Formułowanie celów i planowanie treningów z uwzględnieniem specyfiki i potrzeb uczestników.

Plan szkolenia

➡️ Pojęcie kompetencji i umiejętności społecznych.

➡️ Charakterystyka funkcjonowania dzieci i młodzieży z deficytami w umiejętnościach społecznych – grupy docelowej treningów TUS.

➡️Tworzenie grupy i zasady pracy w grupie.

➡️Cele treningów TUS.

“TUS w praktyce cz. II”

Cele i zadania szkolenia

Cele szkolenia:

– Zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia programu treningu umiejętności społecznych (TUS).

– Przekazanie praktycznych narzędzi i strategii, w tym gier i zabaw, wspierających rozwój umiejętności społecznych.

– Przedstawienie pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Zadania szkolenia:

– Omówienie przykładowego programu TUS oraz zasad jego tworzenia.

– Prezentacja gier i zabaw rozwijających kluczowe umiejętności społeczne. Zaprezentowanie pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole podstawowej.

Plan szkolenia

➡️ Zasady tworzenia oraz przykład programu treningu umiejętności społecznych.

➡️ Praktyczne rozwiązania – propozycja książki do komunikacji, tworzenie poszczególnych jej elementów.

➡️Praktyczne rozwiązania – gry i zabawy rozwijające umiejętność:

– współpracy w grupie,

– przestrzegania obowiązujących zasad,

– komunikacji bez przemocy,

– rozpoznawania emocji i potrzeb własnych oraz drugiej osoby,

– radzenia sobie z emocjami,- identyfikowania mocnych i słabych stron.

➡️Pomoce dydaktyczne do wykorzystania w pracy z przedszkolakami oraz uczniami szkoły podstawowej.

Jaki jest termin szkolenia?

ikona kalendarza

22.11.2024

17:00-20:00

“Zachowania trudne cz. III”

Cele i zadania szkolenia

Cele szkolenia:

– Zapoznanie uczestników z charakterystyką trudnych zachowań, szczególnie u dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.

– Przekazanie skutecznych procedur i metod reagowania na trudne zachowania.

– Omówienie zasad tworzenia systemu motywacyjnego wspierającego pracę z dziećmi.

– Rozwijanie umiejętności efektywnej współpracy z rodzicami.

Zadania szkolenia:

– Analiza trudnych zachowań u dzieci z różnymi zaburzeniami.

– Prezentacja procedur i technik pracy z trudnymi zachowaniami.

– Opracowanie skutecznych systemów motywacyjnych. Omówienie strategii współpracy z rodzicami dzieci wymagających wsparcia

Plan szkolenia

➡️ Charakterystyka zachowań trudnych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną.

➡️ Praca  z trudnymi zachowaniami – procedury i sposoby reagowania.

➡️Tworzenie systemu motywacyjnego.

➡️Współpraca z rodzicami.

Jaki jest termin szkolenia?

ikona kalendarza

23.11.2024

17:00-21:00


Szukasz holistycznego podejścia? Warsztat gwarantuje wzmocnienie kompetencji nauczycieli, pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, logopedów oraz rodziców w pracy z dzieckiem z deficytami w zakresie kompetencji emocjonalno-społecznych. Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli i specjalistów o praktyczne rozwiązania, ćwiczenia i pomoce dydaktyczne wykorzystywane w treningach umiejętności społecznych.

Kto przeprowadzi szkolenia?

Nasz specjalista: mgr Magdalena Bielenin

logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania oraz specjalista w zakresie pracy z dzieckiem i uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z wielką pasją dzieli się bogatym doświadczeniem zawodowym w zakresie pracy logopedycznej z dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi. Trener TUS I i II stopnia.

Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!

„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper


  • Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
  • Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
  • Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych

Czego się nauczysz?

  • Trener TUS, które ma na celu kompleksowe zapoznanie z metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz głębsze zrozumienie psychologii rozwoju dzieci i deficytów w obszarze rozwoju społeczno-emocjonalnego.

Pliki do pobrania

LEKCJA I

  • TUS jako metoda pracy cz.I
    04:00:00

LEKCJA II

LEKCJA III

Student Ratings & Reviews

No Review Yet
No Review Yet
300  399 
VAT
Czas dostępu do kursu: 121 dni

Do kogo jest kierowany kurs:

  • Adresujemy szkolenie do nauczycieli, terapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów zajęciowych oraz studentów. Zachęcamy również rodziców, którzy pragną lepiej wspierać rozwój swoich dzieci.