O kursie
Szkolenie kierowane jest do logopedów, nauczycieli pracujących z dzieckiem z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z FASD, pedagogów specjalnych, nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne.
Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Trening umiejętności społecznych – I i II stopień” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów.
Skorzystaj z promocji i zdobądź dostęp do 10 h warsztatu!
TUS, czyli Trening Umiejętności Społecznych jest rodzajem terapii dla dzieci, którą prowadzi się w grupie rówieśniczej.
Treningi Umiejętności Społecznych są prowadzone przede wszystkim z myślą o dzieciach z:
- diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju (zespół Aspergera, autyzm),
- podejrzeniem występowania zaburzeń rozwoju,
- trudnościami w sferze społecznej,
- diagnozą nadpobudliwości psychoruchowej,
- problemami z akceptacją norm i zasad społecznych.
To także wsparcie dla osób:
- przejawiających agresję, impulsywność,
- wycofanych,
- nieśmiałych,
- doświadczających problemów adaptacyjnych do nowych sytuacji.
Co zyskasz?
- Praktyczne wskazówki i strategie
- Warsztaty pomogą Ci rozwinąć Twoje kompetencje zawodowe i poszerzyć horyzonty.
- Znajomość najnowszych trendów.
- Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.
Warsztat obejmuje:
- Wykłady teoretyczne.
- Ćwiczenia praktyczne.
Dodatkowe korzyści:
- Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
- Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
- Otrzymasz 60 dni dostępu do warsztatu.
“TUS jako metoda pracy cz.I”
Cele i zadania szkolenia
Cele szkolenia:
– Rozwój wiedzy o kompetencjach i umiejętnościach społecznych – Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat pojęcia oraz roli kompetencji i umiejętności społecznych w codziennym funkcjonowaniu.
– Poznanie specyfiki pracy z dziećmi i młodzieżą z deficytami społecznymi – Szkolenie pozwoli zrozumieć charakterystykę funkcjonowania dzieci i młodzieży, które są grupą docelową treningów umiejętności społecznych (TUS).
– Kształtowanie umiejętności tworzenia i zarządzania grupami TUS – Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie tworzyć grupy oraz jakie zasady pracy w grupie należy stosować, aby zapewnić skuteczność treningów.
– Formułowanie celów treningów TUS – Szkolenie umożliwi uczestnikom zrozumienie i sformułowanie konkretnych celów, które można osiągnąć dzięki treningom umiejętności społecznych, dostosowanych do potrzeb grupy docelowej.
Zadania szkolenia:
– Przedstawienie teoretycznych podstaw dotyczących kompetencji i umiejętności społecznych.
– Analiza wyzwań oraz potrzeb dzieci i młodzieży z deficytami w umiejętnościach społecznych.
– Nauka metod i strategii efektywnego tworzenia oraz zarządzania grupami w ramach treningów TUS. Formułowanie celów i planowanie treningów z uwzględnieniem specyfiki i potrzeb uczestników.
Plan szkolenia
➡️ Pojęcie kompetencji i umiejętności społecznych.
➡️ Charakterystyka funkcjonowania dzieci i młodzieży z deficytami w umiejętnościach społecznych – grupy docelowej treningów TUS.
➡️Tworzenie grupy i zasady pracy w grupie.
➡️Cele treningów TUS.
“TUS w praktyce cz. II”
Cele i zadania szkolenia
Cele szkolenia:
– Zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia programu treningu umiejętności społecznych (TUS).
– Przekazanie praktycznych narzędzi i strategii, w tym gier i zabaw, wspierających rozwój umiejętności społecznych.
– Przedstawienie pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Zadania szkolenia:
– Omówienie przykładowego programu TUS oraz zasad jego tworzenia.
– Prezentacja gier i zabaw rozwijających kluczowe umiejętności społeczne. Zaprezentowanie pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole podstawowej.
Plan szkolenia
➡️ Zasady tworzenia oraz przykład programu treningu umiejętności społecznych.
➡️ Praktyczne rozwiązania – propozycja książki do komunikacji, tworzenie poszczególnych jej elementów.
➡️Praktyczne rozwiązania – gry i zabawy rozwijające umiejętność:
– współpracy w grupie,
– przestrzegania obowiązujących zasad,
– komunikacji bez przemocy,
– rozpoznawania emocji i potrzeb własnych oraz drugiej osoby,
– radzenia sobie z emocjami,- identyfikowania mocnych i słabych stron.
➡️Pomoce dydaktyczne do wykorzystania w pracy z przedszkolakami oraz uczniami szkoły podstawowej.
Jaki jest termin szkolenia?
22.11.2024
17:00-20:00
“Zachowania trudne cz. III”
Cele i zadania szkolenia
Cele szkolenia:
– Zapoznanie uczestników z charakterystyką trudnych zachowań, szczególnie u dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.
– Przekazanie skutecznych procedur i metod reagowania na trudne zachowania.
– Omówienie zasad tworzenia systemu motywacyjnego wspierającego pracę z dziećmi.
– Rozwijanie umiejętności efektywnej współpracy z rodzicami.
Zadania szkolenia:
– Analiza trudnych zachowań u dzieci z różnymi zaburzeniami.
– Prezentacja procedur i technik pracy z trudnymi zachowaniami.
– Opracowanie skutecznych systemów motywacyjnych. Omówienie strategii współpracy z rodzicami dzieci wymagających wsparcia
Plan szkolenia
➡️ Charakterystyka zachowań trudnych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną.
➡️ Praca z trudnymi zachowaniami – procedury i sposoby reagowania.
➡️Tworzenie systemu motywacyjnego.
➡️Współpraca z rodzicami.
Jaki jest termin szkolenia?
23.11.2024
17:00-21:00
Szukasz holistycznego podejścia? Warsztat gwarantuje wzmocnienie kompetencji nauczycieli, pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, logopedów oraz rodziców w pracy z dzieckiem z deficytami w zakresie kompetencji emocjonalno-społecznych. Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli i specjalistów o praktyczne rozwiązania, ćwiczenia i pomoce dydaktyczne wykorzystywane w treningach umiejętności społecznych.
Kto przeprowadzi szkolenia?
Nasz specjalista: mgr Magdalena Bielenin
logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania oraz specjalista w zakresie pracy z dzieckiem i uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z wielką pasją dzieli się bogatym doświadczeniem zawodowym w zakresie pracy logopedycznej z dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi. Trener TUS I i II stopnia.
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Pliki do pobrania
LEKCJA I
-
TUS jako metoda pracy cz.I
04:00:00