Jąkanie

O kursie

“Diagnoza jąkania u dzieci”

Kurs dla studentów logopedii, nauczycieli, logopedów z doświadczeniem pragnących usystematyzować swoją wiedzę, neurologopedów, specjalistów dziedzin pokrewnych i rodziców.

Jąkanie czy zwykła niepłynność mowy?

Jeśli chcesz poznać charakterystykę jąkania u dzieci oraz przebieg procesu diagnozy to szkolenie jest właśnie dla Ciebie! Naucz się wykonywać badanie przesiewowe i pełne badanie logopedyczne, zbierać dane  diagnostyczne  (narzędzia diagnostyczne, formularze; wywiad z rodzicami, nauczycielami oraz z dzieckiem).

➡️Interesujesz się tematyką szkolenia i dążysz do rozwoju w tym kierunku?

➡️Chcesz wyróżnić się poprzez swoją wiedzę, doświadczenie i profesjonalizm?

Dołącz do kursu i odbierz IMIENNE ZAŚWIADCZENIE


grafika biret

Nigdy nie przestawaj się rozwijać i dążyć do samodoskonalenia!

Zadbaj o to, żeby pacjent odczuł, że trafił w dobre ręce. Wykaż się profesjonalizmem, zaangażowaniem i wiedzą. Zyskasz nie tylko wdzięczność pacjenta, ale również satysfakcję ze swojej pracy.


DIAGNOZA jąkania u dzieci

Plan szkolenia

➡️ Charakterystyka jąkania u dzieci:

– podstawowe informacje na temat jąkania – występowanie, przyczyny, remisja, rokowanie.

➡️ Zapoznanie się z przebiegiem procesu diagnozy (zgodnych z wytycznymi EBP – Evidence Based Practice):

– badanie przesiewowe: formularze, postępowanie,

– pełne badanie logopedyczne: narzędzia, formularze i przebieg – wywiad z rodzicami, wywiad z dzieckiem, próby badawcze.

➡️ Sposoby zbierania danych diagnostycznych:

– wywiad z rodzicami, nauczycielami oraz z dzieckiem – kolejność i przebieg postępowania,

– narzędzia diagnostyczne, formularze – gromadzenie danych i dopasowywanie ich do obszarów diagnostycznych wyznaczonych przez model ICF,

➡️Różnicowanie jąkania, niepłynności zwykłych oraz właściwych dla giełkotu:

– kryteria różnicowe.

➡️ Analizowanie próbek mowy dziecka pod względem objawów niepłynności mowy (ilościowo i jakościowo):

– ilościowo – sposoby dokonywania pomiaru i obliczeń, odniesienie wyników do norm,

– jakościowo – opis objawów wtórnych (towarzyszących).

➡️ Ocena trudności z obszaru myśli, emocji, postaw:

– góra lodowa jąkania, znaczenie tego obszaru dla utrwalania się objawów jąkania, próby diagnostyczne i interpretacja wyników.

➡️ Analiza i interpretacja danych diagnostycznych (model ICF)

– określanie czynników predestynujących, wywołujących oraz utrwalających jąkanie,

– określenie trudności oraz mocnych stron dziecka i jego rodziny w obszarach wskazanych przez model ICF jako punkt wyjścia do formułowania zaleceń.

➡️ Podsumowanie i formułowanie zaleceń (w odniesieniu do modelu ICF).

➡️ Współpraca z rodzicami, nauczycielami, środowiskiem dziecka:

–  propagowanie wiedzy o jąkaniu i odpowiednich sposobach reagowania na nie,

– włączanie osób mających kontakt z dzieckiem do łańcucha wsparcia,

– formy współpracy ze środowiskiem.

➡️ Polecana literatura, źródła internetowe i materiały do pracy z jąkającymi się dziećmi.

Co otrzymujesz w ramach kursu?

Zaświadczenie

Zaświadczenie stanowi potwierdzenie kompetencji i umiejętności zdobytych podczas szkolenia.

Materiały szkoleniowe

Otrzymasz materiały ułatwiające przyszłe prace z pacjentem.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie ikona-12.webp

120 dni dostępu do szkolenia

Dostęp do szkolenia z możliwością wielokrotnego odtwarzania!



Kto przeprowadzi szkolenie?

mgr Aleksandra Boroń –  Logopeda specjalizująca się w zaburzeniach płynności mowy, szczególnie w jąkaniu wczesnodziecięcym. Szkoliła się w tym zakresie w kraju i za granicą. Drugim obszarem jej zainteresowań jest wielojęzyczność. Laureatka grantu im. prof. G. Bruttena. Jest współtwórczynią strony LOGOLab w ramach grantu „LOGOLab – Dialog bez barier” oraz współorganizatorką warsztatów LOGOLab dla dzieci z jąkaniem i ich rodziców, odbywających się przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

ZAKUP SZKOLENIE W NIŻSZEJ CENIE! ZAKUP PAKIET SZKOLEŃ

  • Produkt w promocji
    270  VAT

Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!

Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper


Dodatkowe informacje

  • Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
  • Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
  • Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych

Czego się nauczysz?

  • Poznasz charakterystykę jąkania u dzieci.
  • Poznasz przebieg procesu diagnozy – badanie przesiewowe i pełne badanie logopedyczne.
  • Dowiesz się, jakie są sposoby zbierania danych diagnostycznych (narzędzia diagnostyczne, formularze; wywiad z rodzicami, nauczycielami oraz z dzieckiem).
  • Nauczysz się różnicowania jąkania, niepłynności zwykłych oraz właściwych dla giełkotu.
  • Nauczysz się określania czynników predestynujących, wywołujących oraz utrwalających jąkanie.
  • Nauczysz się analizowania próbek mowy dziecka pod względem objawów niepłynności mowy (ilościowo i jakościowo).
  • Nauczysz się analizy i interpretacji danych diagnostycznych (model ICF).
  • Podsumowania i formułowania zaleceń.

Zawartość kursu

Szkolenie/Materiały

  • Szkolenie/Materiały dostęp
    01:22:20

Recenzje

4.7
Total 11 Ratings
5
8 Ratings
4
3 Ratings
3
0 Rating
2
0 Rating
1
0 Rating
KK
1 miesiąc ago
Wiedza w pigułce, przekazana w konkretny, rzeczowy sposób.
MS
3 miesiące ago
.
K
8 miesięcy ago
świetne szkolenie
MT
9 miesięcy ago
polecam
ciekawy i pomocny
Jasno przekazana wiedza dotycząca diagnozy jąkania.
Bardzo przydatny kurs.
MK
1 rok ago
Polecam
Kurs bogaty w wiedzę merytoryczną, bardzo ciekawie przedstawiony.
MG
1 rok ago
ok
Szkolenie bardzo merytoryczne.
55 
Czas dostępności kursu: 121 dni

Requirements

  • Kurs video. Otrzymujesz 120-dniowy dostęp do szkolenia i materiałów. Uczysz się w dowolnym czasie i tempie.

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

  • Szkolenie przeznaczone jest dla studentów logopedii, początkujących logopedów, a także logopedów z dłuższym stażem i niewielkim doświadczeniem w pracy z osobami z zaburzeniami płynności mowy, szczególnie z dziećmi jąkającymi się.
Jąkanie