O kursie
Szkolenie kierowane jest do logopedów, nauczycieli pracujących z dzieckiem z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z FASD, pedagogów specjalnych, nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne.
Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Autyzm – praktyczne warsztaty i ćwiczenia” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów.
Skorzystaj z promocji i zdobądź dostęp do 10 h warsztatu!
Co zyskasz?
- Praktyczne wskazówki i strategie
- Warsztaty pomogą Ci rozwinąć Twoje kompetencje zawodowe i poszerzyć horyzonty.
- Znajomość najnowszych trendów.
- Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.
Warsztat obejmuje:
- Wykłady teoretyczne.
- Ćwiczenia praktyczne.
Dodatkowe korzyści:
- Materiały szkoleniowe. Uczestnicy warsztatów otrzymają przykładowe programy pracy z dzieckiem, scenariusze spotkań, programy domowe dla rodziców i przykładowe pomoce dydaktyczne.
- Imienne zaświadczenie potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
- Otrzymasz 60 dni dostępu do warsztatu.
“Od diagnozy do programu cz.I”
Cele i zadania szkolenia
Cele szkolenia:
– Zapoznanie uczestników z metodami diagnozy potrzeb i możliwości komunikacyjnych dzieci z autyzmem.
– Przedstawienie narzędzi do diagnozy funkcjonalnej.
– Nauka wyznaczania obszarów i celów terapii.
– Zapoznanie z przykładowymi programami terapeutycznymi, w tym logopedycznymi i rewalidacyjnymi.
Zadania szkolenia:
– Omówienie metod diagnozy komunikacyjnej u dzieci z autyzmem.
– Prezentacja przykładów narzędzi do diagnozy funkcjonalnej.
– Wskazanie kluczowych obszarów i celów terapii. Przedstawienie przykładowych programów terapeutycznych i rewalidacyjnych.
Plan szkolenia
➡️ Diagnoza potrzeb i możliwości komunikacyjnych dziecka z autyzmem.
➡️ Przykłady narzędzi diagnozy funkcjonalnej.
➡️Wyznaczanie obszarów i celów oddziaływań terapeutycznych.
➡️Przykładowe programy terapeutyczne, w tym logopedyczne i zajęć rewalidacji.
Jaki jest termin szkolenia?
01.02.2025
17:00-20:00
“Warsztat i działania terapeutyczne cz. II”
Cele i zadania szkolenia
Cele szkolenia:
– Zapoznanie uczestników z przykładowym schematem spotkania terapeutycznego.
– Przekazanie praktycznych narzędzi do rozwijania bazowych umiejętności komunikacyjnych u dzieci z autyzmem.
– Omówienie metod komunikacji oraz ich zastosowania w praktyce.
– Prezentacja propozycji pomocy dydaktycznych wspierających komunikację.
Zadania szkolenia:
– Przedstawienie krok po kroku schematu spotkania terapeutycznego.
– Prezentacja ćwiczeń i zabaw rozwijających podstawowe i zaawansowane umiejętności komunikacyjne.
– Zaprezentowanie praktycznych pomocy dydaktycznych do wspomagania komunikacji.
Plan szkolenia
➡️ Krok po kroku, czyli przykładowy schemat spotkania.
➡️ Praktyczne rozwiązania:
– ćwiczenia i zabawy rozwijające umiejętności bazowe dla komunikacji,
– ćwiczenia zwiększające skuteczność komunikacji dziecka z autyzmem.
➡️Pomoce dydaktyczne do wykorzystania w pracy z przedszkolakami oraz uczniami szkoły podstawowej.
Jaki jest termin szkolenia?
07.02.2025
10:00-13:00
“Od słowa do wypowiedzi cz. III”
Cele i zadania szkolenia
Cele szkolenia:
– Zapoznanie uczestników z metodami budowania systemu języka u dzieci z autyzmem.
– Przekazanie narzędzi do rozwijania umiejętności przygotowujących dzieci z autyzmem do czytania.
– Omówienie roli komunikacji w rozwijaniu kompetencji społecznych i przedstawienie ćwiczeń wspierających te umiejętności.
Zadania szkolenia:
– Prezentacja strategii budowania systemu języka u dzieci z autyzmem.
– Przedstawienie zabaw i ćwiczeń przygotowujących do nauki czytania.
– Omówienie ćwiczeń rozwijających rozpoznawanie gestów, mimiki, prozodię głosu oraz umiejętności słuchania i budowania dialogu.
Plan szkolenia
➡️ Budowanie systemu języka u dzieci z autyzmem.
➡️ Zabawy i ćwiczenia przygotowujące do czytania.
➡️Rola komunikacji w rozwijaniu kompetencji społecznych dziecka z autyzmem – ćwiczenia rozwijające rozpoznawanie gestów, mimiki, prozodię głosu, ćwiczenia zdobywania informacji, słuchania innych, budowania dialogu i naprzemienności w komunikacji.
Jaki jest termin szkolenia?
08.02.2025
17:00-21:00
Szukasz holistycznego podejścia? Warsztat gwarantuje wzmocnienie kompetencji nauczycieli, pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, logopedów oraz rodziców w pracy z dzieckiem z deficytami w zakresie kompetencji emocjonalno-społecznych. Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli i specjalistów o praktyczne rozwiązania, ćwiczenia i pomoce dydaktyczne wykorzystywane w treningach umiejętności społecznych.
Kto przeprowadzi szkolenia?
Nasz specjalista: mgr Magdalena Bielenin
logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania oraz specjalista w zakresie pracy z dzieckiem i uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z wielką pasją dzieli się bogatym doświadczeniem zawodowym w zakresie pracy logopedycznej z dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi. Trener TUS I i II stopnia.
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Pliki do pobrania
LEKCJA I
-
Od diagnozy do programu cz.I
00:00