0(0)

Wyrazy dźwiękonaśladowcze. Czytanie sylabowe. Onomatopeje. Przedmioty.

‏‏‎ ‎

Karty “przedmioty – wyrazy dźwiękonaśladowcze” to świetny materiał do wspólnej zabawy i terapii.

Karty można wykorzystać na wiele sposobów:

  • najmłodsze dzieci mogą zapoznać się ze zdjęciem przedmiotu i dźwiękiem jaki wydaje. To świetna zabawa! A powtarzalny materiał werbalny stanowi element stymulacji rozwoju mowy.
  • Przy kartach można ćwiczyć budowanie zdań. Układamy proste zdania np. “pilot jest czarny”, “pilot ma guziki”, “pilot włącza telewizor”.
  • Przedszkolaki i dzieci w wieku wczesnoszkolnym świetnie radzą sobie z odczytywaniem nazw przedmiotów, które kolorystycznie są podzielone na sylaby. Dla utrudnienia zdjęcie można zakryć kawałkiem kartki/materiału.
  • Karty stanowić mogą element gry “Kalambury”. Każdy uczestnik losuje jedną kartę i za pomocą ruchów i gestów próbuje zaprezentować przedmiot tak, aby reszta graczy prawidłowo wskazała jego nazwę. Gwarantuję mnóstwo śmiechu i dobrej zabawy.
  • Starsze dzieci świetnie poradzą sobie w grze słownej/opisowej. Po wylosowaniu karty należy za pomocą słów lub zdań opisać przedmiot bez użycia jego nazwy. Reszta graczy ma za zadanie poprawnie podać jego nazwę.
  • Karty można wykorzystać w sortowaniu. Pogrupowanie przedmiotów może się odbywać z uwzględnieniem różnych kategorii np. kolor czy głoskę rozpoczynającą wyraz.

Aby karty były bardziej trwałe zalecam ich zalaminowanie.

Plik zawiera 47 kart z wizerunkiem różnych przedmiotów (12 stron).

Osiągnięcia

  • Zapoznanie z rzeczywistym wizerunkiem przedmiotu.
  • Stymulacja pamięci, uwagi oraz spostrzegawczości.
  • Rozbudowanie zakresu słownictwa dziecka.
  • Stymulacja rozwoju mowy.
  • Kreatywność.
  • Nauka czytania z uwzględnieniem kolorystycznego podziału na sylaby

Program

1‏‏‎ ‎

Przedmioty. Wyrazy dźwiękonaśladowcze?

47 kart.
Karty przedmioty

O autorze

0 (0 ratings)

2 produktów

19 uczestników

Docelowi odbiorcy

  • Przy odpowiednim dobraniu aktywności stanowią element nauki i zabawy od okresu niemowlęcego do wieku szkolnego.