O kursie
Szukasz sposobu na poszerzenie swoich kwalifikacji i zwiększenie efektywności swojej pracy? “Warsztat ORM” to idealne rozwiązanie dla każdego specjalisty, który chce pomagać swoim pacjentom w osiągnięciu widocznych efektów.
Skorzystaj z promocji i zdobądź roczny dostęp do szkoleń – 27 godzin nauki!
Co zyskasz?
- Głęboką wiedzę na temat holistycznego podejścia do diagnozy i terapii opóźnionego rozwoju mowy.
- Praktyczne umiejętności w zakresie diagnozy i terapii.
- Znajomość aktualnej wiedzy na temat opóźnionego rozwoju mowy.
- Umiejętność współpracy z innymi specjalistami.
Warsztat obejmuje:
- Wykłady teoretyczne.
- Ćwiczenia praktyczne.
Dodatkowe korzyści:
- Materiały szkoleniowe: Skrypty, prezentacje i inne materiały, które pomogą Ci w nauce.
- Imienne zaświadczenia potwierdzające Twoje nabyte umiejętności.
- Otrzymasz roczny dostęp do nagrań!
“Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy – kompendium wiedzy”
Plan szkolenia
➡️Opóźniony rozwój mowy na tle innych zaburzeń rozwoju mowy – diagnoza różnicowa.
➡️Samoistne czy niesamoistne opóźnienie rozwoju mowy?
➡️Elementy diagnozy opóźnionego rozwoju mowy.
➡️ Przebieg procesu diagnostycznego.
➡️ Omówienie narzędzi diagnostycznych opóźnionego rozwoju mowy.
➡️ Opracowanie wyników diagnozy ORM.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i różnicowanie innych zaburzeń mowy”
Plan szkolenia
➡️ 1. Rozwój mowy dziecka, w tym rozwój kompetencji językowej i komunikacyjnej.
➡️ 2. Czym jest opóźniony rozwój mowy?
➡️3. Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy.
➡️4. Diagnoza różnicowa – Samoistny opóźniony rozwój mowy (SORM), Niesamoistny opóźniony rozwój mowy (NORM), Specyficzne zaburzenia językowe (SLI), Niedokształcenie mowy w autyzmie, Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego.
➡️5. Korelacja między rozwojem mowy a rozwojem sensomotorycznym.
➡️6. Wywiad z rodzicem – na co zwrócić uwagę?
➡️7. Narzędzia do badania logopedycznego.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Opóźniony rozwój mowy – postępowanie terapeutyczne”
Czego nauczysz się podczas szkolenia?
➡️Umiejętność opracowania etapów terapii.
➡️Umiejętność wykorzystania dostępnych na rynku pomocy terapeutycznych.
➡️Kompetencje w zakresie ewaluacji procesu terapeutycznego, oceny postępów i modyfikowania planu terapii.
➡️Umiejętność interdyscyplinarnego, kreatywnego podejścia do terapii ORM.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Terapia opóźnionego rozwoju mowy – warsztat praktyczny”
Plan szkolenia
➡️ 1. Interpretacja wyników diagnozy opóźnionego rozwoju mowy.
➡️ 2. Opracowanie planu terapii logopedycznej dla pacjenta z ORM.
➡️ 3. Warsztat pracy terapeuty. Omówienie pomocy terapeutycznych.
➡️ 4. Warsztat pracy terapeuty – wykorzystanie niestandardowych pomysłów na terapię.
➡️ 5. Ocena postępów terapii i modyfikacja procesu terapeutycznego.
➡️6. Praktyczne wskazówki do opracowania własnych pomocy terapeutycznych.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Programowanie języka cz. 1: Od sylaby otwartej do pierwszych słów”
Plan szkolenia
I. Część teoretyczna
➡️ 1. Istota programowania języka
➡️ 2. Grupy docelowe odbiorców
➡️ 3. Zasady programowania języka
➡️ 4. Funkcje języka
➡️ 5. Pragmatyka komunikacyjna
➡️ 6. Techniki programowania języka
II. Część praktyczna
➡️ 1. Etap preprogramowania
– technika słów kluczowych
– dobór słownictwa (kryterium funkcjonalne, kryterium motoryczne)
➡️ 2. Etap I programowania języka
– od samogłoski do sylaby otwartej
– zabawy z samogłoskami -wykorzystanie onomatopei
– realizacja funkcji języka -pomoce terapeutyczne
➡️ 3. Etap II programowania języka
– od sylaby otwartej do pierwszych słów
– dobór słownictwa
– realizacja funkcji języka
– zabawy językowo-motoryczne
– pomoce terapeutyczne
– od sylaby otwartej do pierwszych słów
– dobór słownictwa
– realizacja funkcji języka
– zabawy językowo-motoryczne
– pomoce terapeutyczne
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Programowanie języka cz. 2: Od sylaby otwartej do pierwszego słowa”
Plan szkolenia
I. Część teoretyczna
➡️ 1. Krótkie przypomnienie funkcji języka i zasad programowania języka
II. Część praktyczna
➡️ 1. Etap II – od sylaby otwartej do pierwszego słowa
➡️ 2. Kryterium doboru sylab:
– kryterium możliwości użytkownika
– kryterium rozwojowe
– kryterium motoryczne
– dobór słownictwa (kryterium funkcjonalne, kryterium motoryczne)
– kolejność wprowadzania kategorii gramatycznych
– propozycje zabaw z pierwszymi sylabami i słowami
– pomoce terapeutyczne
➡️ 3. Etap III – od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych
– wprowadzanie nowych jednostek leksykalnych w oparciu o kryterium motoryczne, użyteczności i fleksyjne
– rozszerzanie zasobu słownika czynnego
– fleksja werbalna
– fleksja nominalna
– przymiotniki, liczebniki i zaimki
– zabawy językowo-motoryczne
– pomoce terapeutyczne
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Opóźniony rozwój mowy. NORM i SORM – studium przypadku”
Cele i zadania szkolenia
➡️Poznasz specyfikę opóźnionego rozwoju mowy – NORM i SORM.
➡️Poznasz możliwości diagnostyczne i terapeutyczne w przypadku NORM i SORM.
➡️Studium przypadku pomoże Ci w praktycznym zastosowaniu tych umiejętności w konkretnych przypadkach.
➡️Zaprezentujemy szeroki wachlarz metod pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Opóźniony rozwój mowy, a zaburzenia funkcji ręki”
Plan szkolenia
➡️1. Pojęcie opóźnionego rozwoju mowy – spojrzenie różnicowe na ORM – SORM a NORM.
➡️ 2. Prawa rozwoju ruchowego.
➡️ 3. Zależność rozwoju mowy od rozwoju ruchowego.
➡️ 4. Rozwój mowy a rozwój funkcji ręki.
➡️ 5. Badania przesiewowe w kierunku ORM i zaburzeń funkcji ręki.
➡️ 6. Zabawy wspomagające rozwój mowy – poprzez rękę do oka.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Ćwiczenia motoryki małej i dużej na zajęciach logopedycznych”
Cele i zadania szkolenia
➡️1. Jak ćwiczenia motoryki dużej i małej wpływają na pracę narządów artykulacyjnych oraz rozwój mowy i sprawność artykulacyjną.
➡️2. Jak pośrednio stymulować rozwój mowy i sprawność artykulacyjną poprzez ćwiczenia motoryczne.
➡️3. Jakie zabawy ruchowe proponować dzieciom w zależności od wieku, możliwości poznawczych i psychomotorycznych.
➡️4. Jak łączyć ćwiczenia motoryczne z zadaniami logopedycznymi.
➡️5.Jakie ćwiczenia można wykorzystać w pracy indywidualnej, a jakie w grupowej.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
*BONUS – DODATKOWO OTRZYMUJESZ DWA SZKOLENIA W CENIE WARSZTATU!
“Ćwiczenia lewopółkulowe: kodowanie, szeregowanie, układanie sekwencji – mechanizm działania”
Cele i zadania szkolenia
➡️Poznasz mechanizm działania ćwiczeń lewopółkulowych,
➡️Dowiesz się jakiego rodzaju ćwiczenia nazywamy lewopółkulowymi.
➡️Poznasz przykłady i pomysły na ćwiczenia kategoryzacji.
➡️Poznasz przykłady zastosowań ćwiczeń sekwencji wzrokowych, słuchowych, ruchowych.
➡️Nauczysz się jak organizować ćwiczenia kodowania.
➡️Poznasz przykłady szeregowania.
➡️Dowiesz się o czynnikach zakłócających działania lewej półkuli mózgu.
➡️Dowiesz się o zasadach stosowania ćwiczeń lewopółkulowych.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
“Warsztat pracy z ORM edycja zwierzęta + e-book”
Plan szkolenia
➡️ 1. Krótkie wprowadzenie dotyczące zabawy w terapii ORM.
➡️ 2. Przegląd pomocy logopedycznych, książek i zabawek, które można wykorzystać podczas terapii dziecka z ORM (z uwzględnieniem zwierząt).
➡️ 3. Pomoce DIY do wykorzystania podczas terapii dziecka z ORM.
➡️ 4. Pomysły na prowadzenie zeszytu logopedycznego z uwzględnieniem zwierząt.
➡️ 5. Omówienie propozycji zabaw logopedycznych ze zwierzętami, z uwzględnieniem różnych sfer rozwoju dziecka.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY KLIKNIJ W LINK
Szukasz holistycznego podejścia do diagnozy i terapii opóźnionego rozwoju mowy?
Chcesz stać się specjalistą w temacie opóźnionego rozwoju mowy? Ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Zawartość kursu
ZAŚWIADCZENIA
-
Zaświadczenia
LEKCJA I
-
Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy – kompendium wiedzy
02:56:25
LEKCJA II
-
Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i różnicowanie innych zaburzeń mowy
02:47:47
LEKCJA III
-
Opóźniony rozwój mowy – postępowanie terapeutyczne
03:05:01
LEKCJA IV
-
Terapia opóźnionego rozwoju mowy – warsztat praktyczny
02:51:24
LEKCJA V
-
Programowanie języka cz. 1: Od sylaby otwartej do pierwszych słów
01:21:21
LEKCJA VI
-
Programowanie języka cz. 2: Od sylaby otwartej do pierwszego słowa
01:37:46
LEKCJA VII
-
Opóźniony rozwój mowy. NORM i SORM – studium przypadku
01:35:47
LEKCJA VIII
-
Opóźniony rozwój mowy a zaburzenia funkcji ręki
02:07:00
LEKCJA IX
-
Ćwiczenia motoryki małej i dużej na zajęciach logopedycznych
03:00:00
* BONUS LEKCJA X
-
Ćwiczenia lewopółkulowe: kodowanie, szeregowanie, układanie sekwencji- mechanizm działania
01:51:00
*BONUS LEKCJA XI
-
Warsztat pracy z ORM edycja zwierzęta + e-book
02:38:20
Recenzje
- Wszystkie poziomy