0(0)

Szereg ciszący: gra karciana – Ja mam… Kto ma…?

‏‏‎ ‎

Oto logopedyczna gra karciana “Ja mam… Kto ma…?”, którą wykorzystasz w procesie usprawniania realizacji głosek szeregu ciszącego.

Ilustracje pochodzą z tematycznego zestawu “Urodzinowa biesiada u Mysi” i mogą być używane jako dodatek do niego lub samodzielnie.

Zestaw składa się z dwóch wersji plansz z kartami do gry – wyrazowo-obrazkowej lub wyłącznie obrazkowej:

  • WERSJA 1 (obrazkowa): przyda się podczas utrwalania realizacji głosek szeregu ciszącego w wyrazach.
  • WERSJA 2 (wyrazowo-obrazkowa): przyda się podczas utrwalania realizacji głosek szeregu ciszącego w złożeniach wyrazowych.

UWAGA! Materiał został dobrany tak, aby nie pojawiały się w nim głoski szeregu syczącego i szumiącego.

Karty je wydrukować, wyciąć oraz zalaminować – wtedy pomoc będzie wielorazowa. Polecam też podkleić karty na odwrocie. Można użyć do tego zwykłej, kolorowej kartki, grubszej tektury lub pianki.

Zestaw liczy 37 stron (wraz z instrukcją), a w nim dwie wersje gry (2×17 stron do druku), co daje w każdej wersji 68 ilustracji.

JAK GRAĆ?

Karty do gry rozdajemy pomiędzy uczestników. Rozpoczyna dowolna osoba, która wykłada na środek pierwszą z kolei kartę i nazywa ilustracje, a w wersji wyrazowo-obrazkowej dodatkowo odczytuje to, co znajduje się na karcie. Grę konntynuuje gracz, który posiada kartę z odpowiednią ilustracją i wykłada ją na środek, przykrywając poprzednio wyłożoną oraz nazywając to, co się na niej znajduje. Gra trwa do momentu wyłożenia wszystkich kart. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się swoich kart.

UWAGA! Zdjęcie to jedynie materiał poglądowy, który nie obrazuje zawartości całego zestawu.

Osiągnięcia

  • Terapia przez zabawę;
  • Atrakcyjna, kolorowa grafika;
  • Starannie dobrany materiał wyrazowy - brak głosek szeregu syczącego i szumiącego.

Program

1‏‏‎ ‎

Szereg ciszący – gra karciana (POBIERZ PDF)

POBIERZ PRODUKT

O autorze

5.00 (1 ratings)

29 produktów

1070 uczestników

Docelowi odbiorcy

  • - dzieci w wieku przedszkolnym;
  • - dzieci wczesnoszkolne;
  • - dzieci z trudnościami artykulacyjnymi dotyczącymi realizacji głosek szeregu ciszącego: [ś], [ź], [ć], [dź] (opóźniony rozwój artykulacji, wady wymowy).