O kursie
“Stymulacja funkcji poznawczych u niemowląt z zaburzeniami rozwoju”
Szkolenie kierowane jest do logopedów, neurologopedów, pedagogów, fizjoterapeutów i innych terapeutów, którzy w codziennej pracy mają styczność z niemowlętami z zaburzeniami rozwoju.
Cele i zadania szkolenia
➡️Znajomość funkcji poznawczych człowieka, faz ich rozwoju oraz norm w zależności od wieku dziecka
➡️Świadomość znaczenia funkcji poznawczych dla rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dziecka
➡️Umiejętność stworzenia odpowiednich warunków do stymulowania funkcji poznawczych
➡️Umiejętność dostosowania codziennych aktywności mających na celu stymulowanie zaburzonych funkcji poznawczych
➡️Umiejętność zaplanowania treningu funkcji poznawczych dostosowanego do potrzeb i tempa rozwoju dziecka
➡️Umiejętność doboru odpowiednich ćwiczeń w zakresie zaburzonych funkcji: motoryka duża, motoryka mała, funkcje wzrokowe, funkcje słuchowe, koncentracja i umiejętność skupiania uwagi, złożone procesy poznawcze (język)
Dołącz do kursu i odbierz IMIENNE ZAŚWIADCZENIE
NIgdy nie przestawaj się rozwijać i dążyć do samodoskonalenia!
Zadbaj o to, żeby pacjent odczuł, że trafił w dobre ręce. Wykaż się profesjonalizmem, zaangażowaniem i wiedzą. Zyskasz nie tylko wdzięczność pacjenta, ale również satysfakcję ze swojej pracy.
Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia osoby prowadzącej szkolenie!
Przygotowaliśmy dla Ciebie także materiały szkoleniowe! Na pewno wykorzystasz je w swojej pracy.
Plan Szkolenia
➡️ 1. Funkcje poznawcze człowieka.
- Elementarne procesy poznawcze: uwaga (koncentracja uwagi), percepcja (odbieranie i przetwarzanie bodźców wzrokowych, słuchowych, dotykowych, smakowych, węchowych), pamięć (zapamiętywanie), kontrola poznawcza, funkcje wykonawcze
- Złożone procesy poznawcze: myślenie, język (komunikacja).
- Szlak przetwarzania informacji: percepcja bodźca, selektywna uwaga, pamięć operacyjna, funkcje wykonawcze.
➡️ 2. Funkcje poznawcze- dlaczego są fundamentalnym elementem rozwoju intelektualnego i emocjonalnego?
- Wpływ funkcji poznawczych na zdolności uczenia się.
- Wpływ funkcji poznawczych na zdolności interpersonalne.
➡️ 3. Fazy i normy rozwoju funkcji poznawczych- koncepcja rozwoju poznawczego Jean’a Piaget’a.
- Okres sensomotoryczny.
- Okres przedoperacyjny.
- Okres operacji konkretnych.
- Okres operacji formalnych.
➡️ 4. Odpowiednie warunki do skutecznego rozwijania funkcji poznawczych:
- atmosfera w trakcie treningu funkcji poznawczych
- strefa najbliższego rozwoju
- zrozumienie dziecka – jego potrzeb i tempa rozwoju.
➡️ 5. Stymulowanie funkcji poznawczych podczas codziennych aktywności:
- zabawa
- eksploracja
- obserwacja
- manipulacja przedmiotami
- interakcje z rówieśnikami i dorosłymi.
➡️6. Trening funkcji poznawczych.
- motoryka duża
- motoryka mała
- funkcje wzrokowe
- funkcje słuchowe
- koncentracja i umiejętność skupiania uwagi
- stymulowanie złożonych procesów poznawczych (język).
Co otrzymujesz w ramach kursu?
Zaświadczenie
Zaświadczenie stanowi potwierdzenie kompetencji i umiejętności zdobytych podczas szkolenia.
Materiały szkoleniowe
Otrzymasz materiały ułatwiające przyszłe prace z pacjentem.
120 dni dostępu do szkolenia
Dostęp do szkolenia z możliwością wielokrotnego odtwarzania!
Kto przeprowadzi szkolenie?
Nasz specjalista – mgr Anna Jaźwińska-Chren
neurologopeda, terapeuta karmienia, terapeuta ortodoncji funkcjonalnej MFS. Pracuje z pacjentami z dysfunkcjami mięśniowo-czynnościowymi twarzoczaszki i jamy ustnej, z pacjentami ortodontycznymi z wadami zgryzu, z pacjentami z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych.
Twoja wiedza jest silnym narzędziem – poszerzaj ją i inspiruj innych do działania! Wiedza, empatia i efektywność są kluczami do osiągnięcia sukcesu każdego terapeuty! Twój udział jest nieoceniony – bądź z nami!
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” – Carolyn Hooper
- Szkolenia posiadają Akredytację Kuratora Oświaty i mogą być finansowane ze środków publicznych – pomoc w wypełnianiu wniosków kontakt@teczka-logopedy.pl
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
- Kurs można zamówić z odroczonym 21-dniowym terminem płatności dla placówki oświatowej lub indywidualnie.
- Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Zawartość kursu
szkolenie/materiały
-
Dostęp
02:53:54