0(0)

Poznaję pierwsze sylaby – paradygmat BA – LA.

‏‏‎ ‎

Następny zestaw do nauki czytania. Wykorzystując karty pracy, podczas terapii, czy zajęć grupowych z dziećmi sprawimy dziecku radość i zadowolenie oraz wzbudzimy chęć poznawania nowych sylabek.

Poznając kolejne sylabki z postaciami Baranka i Liska  dziecko uczy się czytać pierwszych wyrazów – nabywając nowe umiejętności, a przy tym świetnie się bawi.

Cały zestaw kart pracy służy do wprowadzenia i utrwalania pierwszego paradygmatu : BA, BO, BU (BÓ), BE, Bi BY, oraz LA, LO, LU(LÓ), LE, Li.

Zawiera on 85 stron pdf. Są to :

  • karty z sylabami otwartymi: BA, BO,BU(BÓ), BE, Bi, BY oraz LA, LO, LU(LÓ), LE, Li.
  • karty z sylabami zamkniętymi: AB, OB, UB(ÓB), EB, iB, YB (kolorowe) oraz AL, OL, UL(ÓL), EL, iL, YL.
  • puzzle do rozcięcia oraz karty przedstawiające ich cienie,
  • małe kartoniki  z sylabkami,
  • żetony duże i małe z sylabami otwartymi i zamkniętymi,
  • gry planszowe,
  • kostki do gry (które możemy wydrukować podwójnie – i  w ten sposób układać wyrazy),
  • sekwencje,
  • suwaki.

Dzięki kartom – dziecko może  dobierać sylabki, układać w pary (sylaba otwarta + zamknięta), grać w memory, tworzyć sekwencje takich samych i różnych sylab. układać puzzle, czytać – przesuwając suwakiem i tworzyć nowe pseudowyrazy.

Możliwości jest bardzo dużo – zależy to od naszej wyobraźni i kreatywności. Dzieci bardzo lubią manipulować kartami, układać, przekładać, chować… Sprawia im to wiele radości. A jeśli do naszych zajęć dołączymy piosenki np. “Gdzieżeś ty bywał czarny baranie?” oraz “Oj Lisku , lisku…”  będzie to prawdziwa rewelacja i świetna nauka poprzez zabawę.

Osiągnięcia

  • rozwój mowy,
  • nauka czytania,
  • doskonalenie percepcji wzrokowej,
  • doskonalenie percepcji słuchowej,

Program

2‏‏‎ ‎

Poznaję pierwsze sylaby – paradygmat BA – LA.

POBIERZ

INSTRUKCJA BA- LA

O autorze

0 (0 ratings)

6 produktów

88 uczestników

10 

Docelowi odbiorcy

  • dzieci z opóźnionym rozwojem mowy,
  • dzieci w wieku przedszkolnym,
  • dzieci w wieku wczesnoszkolnym,
  • dzieci z ryzyka dysleksji,
  • dzieci z afazją