Dobierz w pary
ZESTAW DOBIERZ W PARY
- Do każdego zwierzęcia dobierz produkt, który od niego pochodzi:
krowa – mleko, owca – wełna, świnia – szynka, kura – jajko
- Dobierz w pary rzeczy o tym samym kolorze:
kaczuszka – słońce, ogórek – trawa, pomidor – maki, pomarańcza – marchewka
- Dobierz w pary przedmioty, które kojarzą się z tą samą porą roku:
lody – słomkowy kapelusz (lato), liście – kasztany (jesień), rękawiczki – sanki (zima), kwiaty – bocian (wiosna)
- Dobierz w pary meble i dodatki, które do nich pasują:
łóżko – poduszka, szafa – wieszak, stół – obrus, biurko – komputer
- Dobierz w pary atrybuty tego samego zawodu:
nożyczki – grzebień (fryzjer), siekiera – gaśnica (strażak), nóż – wałek do ciasta (kucharz), śrubokręt – młotek (ślusarz)
- Dobierz w pary ubrania, które zakładamy na tę samą część ciała:
szalik – krawat, kapelusz – czapka, skarpety – buty, sweter – koszula
- Dobierz w pary rzeczy należące do tej samej kategorii:
auto – samolot (środki transportu), piłka – klocki (zabawki), banan – gruszka (owoce), bakłażan – por (warzywa)
- Co możemy utworzyć z danego produktu? Dobierz w pary:
pomidor – ketchup, śliwka – kompot, ziemniak – frytki, mleko – śmietana
- Dobierz w pary przedmioty, które odnajdziesz w tym samym pomieszczeniu:
patelnia – garnek (kuchnia), żel do kąpieli – pasta do zębów (łazienka), piłka – klocki (pokój dziecka), kapcie – budzik (sypialnia)
- Do czego włożysz dany przedmiot? Połącz w pary:
krople do nosa – apteczka, masło – lodówka, zeszyt – plecak, pieniądze – portfel.
Osiągnięcia
- Zestaw zawiera plansze, które można wykorzystać w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, niepełnosprawnością intelektualną czy całościowymi zaburzeniami rozwoju w celu poszerzania słownictwa, ćwiczenia logicznego myślenia.
Program
Dobierz w pary
pobierz
O autorze
25 produktów
258 uczestników