0(0)

Dobierz w pary

‏‏‎ ‎

ZESTAW DOBIERZ W PARY

  1. Do każdego zwierzęcia dobierz produkt, który od niego pochodzi:

krowa – mleko, owca – wełna, świnia – szynka, kura – jajko

  1. Dobierz w pary rzeczy o tym samym kolorze:

kaczuszka – słońce, ogórek – trawa, pomidor – maki, pomarańcza – marchewka

  1. Dobierz w pary przedmioty, które kojarzą się z tą samą porą roku:

lody – słomkowy kapelusz (lato), liście – kasztany (jesień), rękawiczki – sanki (zima), kwiaty – bocian (wiosna)

  1. Dobierz w pary meble i dodatki, które do nich pasują:

łóżko – poduszka, szafa – wieszak, stół – obrus, biurko – komputer

  1. Dobierz w pary atrybuty tego samego zawodu:

nożyczki – grzebień (fryzjer), siekiera – gaśnica (strażak), nóż – wałek do ciasta (kucharz), śrubokręt – młotek (ślusarz)

  1. Dobierz w pary ubrania, które zakładamy na tę samą część ciała:

szalik – krawat, kapelusz – czapka, skarpety – buty, sweter – koszula

  1. Dobierz w pary rzeczy należące do tej samej kategorii:

auto – samolot (środki transportu), piłka – klocki (zabawki), banan – gruszka (owoce), bakłażan – por (warzywa)

  1. Co możemy utworzyć z danego produktu? Dobierz w pary:

pomidor – ketchup, śliwka – kompot, ziemniak – frytki, mleko – śmietana

  1. Dobierz w pary przedmioty, które odnajdziesz w tym samym pomieszczeniu:

patelnia – garnek (kuchnia), żel do kąpieli – pasta do zębów (łazienka), piłka – klocki (pokój dziecka),  kapcie – budzik (sypialnia)

  1. Do czego włożysz dany przedmiot? Połącz w pary:

krople do nosa – apteczka, masło – lodówka, zeszyt – plecak, pieniądze – portfel.

 

Osiągnięcia

  • Zestaw zawiera plansze, które można wykorzystać w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, niepełnosprawnością intelektualną czy całościowymi zaburzeniami rozwoju w celu poszerzania słownictwa, ćwiczenia logicznego myślenia.

Program

1‏‏‎ ‎

Dobierz w pary

pobierz

O autorze

Kontakt : szpatulkaispolka@wp.pl
0 (0 ratings)

29 produktów

890 uczestników

Docelowi odbiorcy

  • dzieci w wieku przedszkolnym